Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
sommarskidåkning på Mont blanc
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="the_rocket_man" data-source="post: 136550" data-attributes="member: 53902"><p>tjena alla glada skidåkare, snart bär det av till st anton och en säsong i alperna, ska bli jävligt skönt. </p><p></p><p>Min fråga rör dock sommaren, känns lite avlägset men det är lika bra att vara ute i god tid. Vi är ett gäng som </p><p>tänkte åka ner till chamonix under sommaren för sjunde gången i rad och där tänkte vi ta oss upp för mt blanc. </p><p>Förra gången vi gjorde detta blev vi väldigt trötta och slitna, så i år tänkte vi spara lite tid och energi genom att ta med oss snowblades till toppen och åka ner för västeuropas högsta berg. Det vi undrar över, är om det är </p><p>möjligt att åka utan att ta en för stor risk, med tanke på sprickor och snöförhållanden? </p><p>Är det möjligt att åka snowblades på storsko( detta kommer jag själv att testa under min säsong, men hör </p><p>gärna vad andra har att säga om detta)? </p><p>Eftersom våran ide än så länge bara är på planerings stadiet är vi tacksamma för alla möjliga svar och funderingar.</p><p></p><p>Ha en skön vinter i backarna</p><p></p><p>hälsn.</p><p>R.M</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="the_rocket_man, post: 136550, member: 53902"] tjena alla glada skidåkare, snart bär det av till st anton och en säsong i alperna, ska bli jävligt skönt. Min fråga rör dock sommaren, känns lite avlägset men det är lika bra att vara ute i god tid. Vi är ett gäng som tänkte åka ner till chamonix under sommaren för sjunde gången i rad och där tänkte vi ta oss upp för mt blanc. Förra gången vi gjorde detta blev vi väldigt trötta och slitna, så i år tänkte vi spara lite tid och energi genom att ta med oss snowblades till toppen och åka ner för västeuropas högsta berg. Det vi undrar över, är om det är möjligt att åka utan att ta en för stor risk, med tanke på sprickor och snöförhållanden? Är det möjligt att åka snowblades på storsko( detta kommer jag själv att testa under min säsong, men hör gärna vad andra har att säga om detta)? Eftersom våran ide än så länge bara är på planerings stadiet är vi tacksamma för alla möjliga svar och funderingar. Ha en skön vinter i backarna hälsn. R.M [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
sommarskidåkning på Mont blanc
Tillbaka
Topp