Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Sommartripp till Norge
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Stortlopp" data-source="post: 1301197" data-attributes="member: 156590"><p>Stryn har som sagt ingen piståkning att tala om. Det finns en transportled ned ifrån liften dock, men man åker inte dit för att åka pist. Fint är det dock och go stämning, och kör man gamla Strynvägen så är det en upplevelse bara det.</p><p></p><p>Är du i området så har du fastlandseuropas största glaciärmassiv (Jostedalsbreen) att titta på också (eller mer dess många förgreningar). Briskdalsbreen är en vacker, trevlig (och lite sorglig) promenad som jag kan rekommendera. Vägen dit utmed Fv724 är underbar (vid bra väder såklart).</p><p></p><p>Grejen är att är du på Vestlandet så är allt fint, kan inte gå fel.</p><p></p><p>Rullar du du vidare norrut så har du ju Geiranger som är väldigt vackert och Dalsnibba som en utsiktpunkt. Bodde med utsikt över Geiranger 2022 och det var kanon. Dock galet mycket Amerikaner, turistbussar och folk men det finns öronproppar.</p><p></p><p>Lite längre Norrut så hittar du Trollstigen, väldigt vacker vägsträcka!</p><p></p><p>Finns som sagt hur mycket som helst som du märker.</p><p></p><p>Klurar på en solotur dit i sommar, får se vart det blir då. Lysebotn i söder har jag länge viljat besöka, även Fonna och Juvas.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Stortlopp, post: 1301197, member: 156590"] Stryn har som sagt ingen piståkning att tala om. Det finns en transportled ned ifrån liften dock, men man åker inte dit för att åka pist. Fint är det dock och go stämning, och kör man gamla Strynvägen så är det en upplevelse bara det. Är du i området så har du fastlandseuropas största glaciärmassiv (Jostedalsbreen) att titta på också (eller mer dess många förgreningar). Briskdalsbreen är en vacker, trevlig (och lite sorglig) promenad som jag kan rekommendera. Vägen dit utmed Fv724 är underbar (vid bra väder såklart). Grejen är att är du på Vestlandet så är allt fint, kan inte gå fel. Rullar du du vidare norrut så har du ju Geiranger som är väldigt vackert och Dalsnibba som en utsiktpunkt. Bodde med utsikt över Geiranger 2022 och det var kanon. Dock galet mycket Amerikaner, turistbussar och folk men det finns öronproppar. Lite längre Norrut så hittar du Trollstigen, väldigt vacker vägsträcka! Finns som sagt hur mycket som helst som du märker. Klurar på en solotur dit i sommar, får se vart det blir då. Lysebotn i söder har jag länge viljat besöka, även Fonna och Juvas. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Sommartripp till Norge
Tillbaka
Topp