Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Sönderkörda backar i alperna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Rickard69" data-source="post: 1036638" data-attributes="member: 71228"><p>Jag plockar härmed upp tråden om sönderkörda pister i alperna... </p><p></p><p>Jag, sambo och 12 årig dotter kom hem från tre dalarna i förrgår rejält besvikna på pisterna som under vår vistelse (6 dagar) var totalt sönderkörda långt före lunch varje dag. Det faktum att jag aldrig ens såg en endaste pistmaskin talar sitt tydliga språk. Det ska nämnas att det dumpade under natten till den 26 februari och att det snöade lätt ytterligare under ett par dagar. Möjligen kan snöfallet anses vara en förmildrande omständighet i sammanhanget. Med det sagt, pisterna var under all kritik. Riktigt, riktigt tråkigt. Jag trodde på riktigt att "perfectly groomed pistes" var ärlig marknadsföring. </p><p></p><p>Min familjs upplevelse av Zillertal, Österrike, samma vecka 2013, var glädjande nog diametralt annorlunda. Preussiskt välpistat och pisterna höll långt in på eftermiddagen. </p><p></p><p>Varför är det så här? Håller österrikarna i fallet med Zillertal helt enkelt högre nivå jämfört med fransoserna/tre dalarna? Någon som vet? </p><p></p><p>//Rickard</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rickard69, post: 1036638, member: 71228"] Jag plockar härmed upp tråden om sönderkörda pister i alperna... Jag, sambo och 12 årig dotter kom hem från tre dalarna i förrgår rejält besvikna på pisterna som under vår vistelse (6 dagar) var totalt sönderkörda långt före lunch varje dag. Det faktum att jag aldrig ens såg en endaste pistmaskin talar sitt tydliga språk. Det ska nämnas att det dumpade under natten till den 26 februari och att det snöade lätt ytterligare under ett par dagar. Möjligen kan snöfallet anses vara en förmildrande omständighet i sammanhanget. Med det sagt, pisterna var under all kritik. Riktigt, riktigt tråkigt. Jag trodde på riktigt att "perfectly groomed pistes" var ärlig marknadsföring. Min familjs upplevelse av Zillertal, Österrike, samma vecka 2013, var glädjande nog diametralt annorlunda. Preussiskt välpistat och pisterna höll långt in på eftermiddagen. Varför är det så här? Håller österrikarna i fallet med Zillertal helt enkelt högre nivå jämfört med fransoserna/tre dalarna? Någon som vet? //Rickard [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Sönderkörda backar i alperna?
Tillbaka
Topp