Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Spade
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tobbe101" data-source="post: 40883" data-attributes="member: 14584"><p>Betvivlar inte en sekund att plastspadarna håller, men du köper väl en spade för att kunna gräva fram eventuella lavinoffer, och då är det kanske hyfsat viktigt att spaden fungerar till att gräva med i snö som är hård som isblock.</p><p></p><p>Jag tycker att folk ska sluta skriva saker som "min spade är jättebra för jag har slagit den i en betongvägg" eller "min spade kan man använda som trampolin".</p><p>Om ni inte har testat er spade (+andra typer av spadar) till att gräva i lavinsnö, så ska ni inte yttra er om dess förträfflighet!</p><p></p><p>Mitt tips: Köp med aluminiumblad, de väger marginellt mer.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tobbe101, post: 40883, member: 14584"] Betvivlar inte en sekund att plastspadarna håller, men du köper väl en spade för att kunna gräva fram eventuella lavinoffer, och då är det kanske hyfsat viktigt att spaden fungerar till att gräva med i snö som är hård som isblock. Jag tycker att folk ska sluta skriva saker som "min spade är jättebra för jag har slagit den i en betongvägg" eller "min spade kan man använda som trampolin". Om ni inte har testat er spade (+andra typer av spadar) till att gräva i lavinsnö, så ska ni inte yttra er om dess förträfflighet! Mitt tips: Köp med aluminiumblad, de väger marginellt mer. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Spade
Tillbaka
Topp