Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Spännande orter ca. 3h från Oslo
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="torax" data-source="post: 1136953" data-attributes="member: 136257"><p>Det brukar inte vara så mycket folk i Hemsedal i veckorna förutom sportlov/påsklov plus helger då prisnivån är hög på boenden. Danska grupper och träningsgrupper dyker upp ibland, men annars tycker jag att det är lite folk i Hemsedal. </p><p>Danskar har blivit betydligt fler på senare år i Hemsedal, Hallingdal, Telemark och andra skidorter i södra Norge. Tidigare såg man dem mest v 7, men så är det inte längre. </p><p>Jag har besökt många norska skidorter från Oppdal och söderut och det är ganska tomt i veckorna överlag. </p><p>Det är kanske bättre beläggning i veckorna i Lillehammer och Trysil?</p><p>Jag brukar oftast åka på Vestlandet pga snötillgången men det är ju lite längre restid än 3 timmar...</p><p>Myrkdalen och Voss(ny kabin 2019) har öppet alla dagar i veckan. Sogndal har stängt i veckorna. Stranda är för långt bort från Oslo. I Telemark Rauland/Gaustablikk går liftarna och Raulandsfjell, Haukelifjell och Gaustatoppen har bra topptursmöjligheter. Även TyinFilefjell längs E16. </p><p>Personligen skulle jag välja Hemsedal och göra avstickare till Voss/Myrkdalen och Sogndal vissa dagar då väder och snö lockar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="torax, post: 1136953, member: 136257"] Det brukar inte vara så mycket folk i Hemsedal i veckorna förutom sportlov/påsklov plus helger då prisnivån är hög på boenden. Danska grupper och träningsgrupper dyker upp ibland, men annars tycker jag att det är lite folk i Hemsedal. Danskar har blivit betydligt fler på senare år i Hemsedal, Hallingdal, Telemark och andra skidorter i södra Norge. Tidigare såg man dem mest v 7, men så är det inte längre. Jag har besökt många norska skidorter från Oppdal och söderut och det är ganska tomt i veckorna överlag. Det är kanske bättre beläggning i veckorna i Lillehammer och Trysil? Jag brukar oftast åka på Vestlandet pga snötillgången men det är ju lite längre restid än 3 timmar... Myrkdalen och Voss(ny kabin 2019) har öppet alla dagar i veckan. Sogndal har stängt i veckorna. Stranda är för långt bort från Oslo. I Telemark Rauland/Gaustablikk går liftarna och Raulandsfjell, Haukelifjell och Gaustatoppen har bra topptursmöjligheter. Även TyinFilefjell längs E16. Personligen skulle jag välja Hemsedal och göra avstickare till Voss/Myrkdalen och Sogndal vissa dagar då väder och snö lockar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Spännande orter ca. 3h från Oslo
Tillbaka
Topp