Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Spara pengar till säsong
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Blidee" data-source="post: 938157" data-attributes="member: 76971"><p>Låter lite optimistiskt tycker jag, ingen dum idé men lite snålt med tid. Själv tror jag att nyckeln till billigt säsongande ligger i fastighetsbranschen. </p><p></p><p>Ta en normal bummarlägenhet i Chamonix t.ex, de flesta ligger någonstans mellan 70-100 000 för en hel säsong (5-6 månader). För det mesta betalas hela den här summan på en gång, rätt placerat blir det en fin ränta på det. </p><p></p><p>Sen har vi sommaren, högsäsong i Chamonix men inte lika tätbefolkat med "bummare" vilket betyder vecko/månadshyror som man i regel kan ta mer betalt för än en långtidshyra. Kan tänka mig att det finns en eller två långsamma månader på hösten men om man löser vintern och sommaren bör det gå runt och generera tillräckligt med vinst för att man inom en inte allt för lång tid kan köpa en till lägenhet och kamma in det dubbla, sen rullar det på. </p><p></p><p>Min lilla dröm är att betala min egen lägenhet genom att hyra ut 2-3 lägenheter och jobba som vanligt utan att behöva leva snålt och spara pengar till varje säsong. I den här planen tar man dessutom bort den största kostnaden man har som bummare, boende.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Blidee, post: 938157, member: 76971"] Låter lite optimistiskt tycker jag, ingen dum idé men lite snålt med tid. Själv tror jag att nyckeln till billigt säsongande ligger i fastighetsbranschen. Ta en normal bummarlägenhet i Chamonix t.ex, de flesta ligger någonstans mellan 70-100 000 för en hel säsong (5-6 månader). För det mesta betalas hela den här summan på en gång, rätt placerat blir det en fin ränta på det. Sen har vi sommaren, högsäsong i Chamonix men inte lika tätbefolkat med "bummare" vilket betyder vecko/månadshyror som man i regel kan ta mer betalt för än en långtidshyra. Kan tänka mig att det finns en eller två långsamma månader på hösten men om man löser vintern och sommaren bör det gå runt och generera tillräckligt med vinst för att man inom en inte allt för lång tid kan köpa en till lägenhet och kamma in det dubbla, sen rullar det på. Min lilla dröm är att betala min egen lägenhet genom att hyra ut 2-3 lägenheter och jobba som vanligt utan att behöva leva snålt och spara pengar till varje säsong. I den här planen tar man dessutom bort den största kostnaden man har som bummare, boende. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Spara pengar till säsong
Tillbaka
Topp