Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Spara pengar till säsong
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Deleted member 80259" data-source="post: 938164"><p>Jag förstår att ni ser brister i det här och har en del frågor, men det var nästan det jag hoppades så att jag skulle få förklara... själv har jag ju tänkt på det här i snart två år och även kommit en bit på vägen så visst har jag räknat på det.</p><p></p><p>Det stämmer att jag måste lägga undan hiskeliga summor varje månad, men det är även något jag gör. Jag lägger undan minst 20.000kr i månaden (givetvis efter skatter och levnadskostnader) och har en bruttolön på ca 40.000kr... det varierar lite från månad till månad, men jag försöker att inte gå under 30.000 i lön för då blir det svårt att spara så mycket som jag behöver spara. Detta gör jag genom tre stycken jobb, ett dagtid, ett kvällstid, och ett helgjobb. Nackdelen med att det är tre olika jobb är att jag inte får övertidsbetalt, men å andra sidan är jag schemalagd dessa timmar och där med "garanterad" så mycket jobb.</p><p></p><p>Nej, 50.000kr ska inte täcka mina levnadskostnader för 12 månader, utan för en säsong... kanske 4-5 månader, det beror på lite hur långt avkastningen räcker. Sommarhalvåret ska jag självklart jobba, eller studera... men pengarna jag tjänar mellan säsongerna behöver jag inte spara utan kan leva ett ganska bra liv på mellan säsongerna hemma i Sverige.</p><p></p><p>Går det lättare att förstå nu? För en miljon måste man nog till Filippinerna om man ska kunna leva på avkastningen...</p><p></p><p>Blidee: Fastighetsbranschen är grejen! Jag har mer och mer börjat kolla på lägenheter (inte i Sverige, bostadsrätter = skit) men här i Norge kan man i princip ta hur mycket som helst för ett rum. Köper du en 4a och hyr ut 3 rum har du en 15.000kr i månaden, minus fellesavgifter, el etc är det ändå en 10.000kr kvar. Jag räknar mycket på det här just och det är en riktigt smart idé att hyra ut fastigheter. Enda nackdelen är att man behöver ett ganska stort kapital för att kunna köpa en lägenhet, eller en bra inkomst så man får ett bra lån... men då försvinner det mesta i amortering.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Deleted member 80259, post: 938164"] Jag förstår att ni ser brister i det här och har en del frågor, men det var nästan det jag hoppades så att jag skulle få förklara... själv har jag ju tänkt på det här i snart två år och även kommit en bit på vägen så visst har jag räknat på det. Det stämmer att jag måste lägga undan hiskeliga summor varje månad, men det är även något jag gör. Jag lägger undan minst 20.000kr i månaden (givetvis efter skatter och levnadskostnader) och har en bruttolön på ca 40.000kr... det varierar lite från månad till månad, men jag försöker att inte gå under 30.000 i lön för då blir det svårt att spara så mycket som jag behöver spara. Detta gör jag genom tre stycken jobb, ett dagtid, ett kvällstid, och ett helgjobb. Nackdelen med att det är tre olika jobb är att jag inte får övertidsbetalt, men å andra sidan är jag schemalagd dessa timmar och där med "garanterad" så mycket jobb. Nej, 50.000kr ska inte täcka mina levnadskostnader för 12 månader, utan för en säsong... kanske 4-5 månader, det beror på lite hur långt avkastningen räcker. Sommarhalvåret ska jag självklart jobba, eller studera... men pengarna jag tjänar mellan säsongerna behöver jag inte spara utan kan leva ett ganska bra liv på mellan säsongerna hemma i Sverige. Går det lättare att förstå nu? För en miljon måste man nog till Filippinerna om man ska kunna leva på avkastningen... Blidee: Fastighetsbranschen är grejen! Jag har mer och mer börjat kolla på lägenheter (inte i Sverige, bostadsrätter = skit) men här i Norge kan man i princip ta hur mycket som helst för ett rum. Köper du en 4a och hyr ut 3 rum har du en 15.000kr i månaden, minus fellesavgifter, el etc är det ändå en 10.000kr kvar. Jag räknar mycket på det här just och det är en riktigt smart idé att hyra ut fastigheter. Enda nackdelen är att man behöver ett ganska stort kapital för att kunna köpa en lägenhet, eller en bra inkomst så man får ett bra lån... men då försvinner det mesta i amortering. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Spara pengar till säsong
Tillbaka
Topp