Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Spara pengar till säsong
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FlyingW" data-source="post: 938346" data-attributes="member: 89967"><p>Lova att du håller oss uppdaterade med hur det går. Hoppas verkligen trots min skepticism att det går väl för dig.</p><p></p><p>Så du är 19 som jag trodde. Eller trollar du åldern?</p><p></p><p>Jo utdelning är väl trevligt, men den bestäms som du vet varje år för sig. Har företaget gått med fin vinst blir det fin utdelning i regel i dessa bolag. Blir det däremot förlust är det svårt att hitta pengar till utdelning någonstans och denna uteblir i regel. I riktigt illa fall kan du till och med bli ombedd att skicka in mer pengar när företaget går med förlust för länge.</p><p></p><p>Bara du också är beredd på att det med dagens ekonomiska situation kanske inte kommer att ges så mycket avkastning alls innan 2020. Ser man historiskt på det borde 5% justerad avkastning inte vara några problem till en skaplig risk, men nu befinner vi oss inte riktigt i en random punkt i börsens historia. </p><p></p><p>Återigen</p><p></p><p>Lycka till! när räknar du med att första säsongen genom detta blir av?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FlyingW, post: 938346, member: 89967"] Lova att du håller oss uppdaterade med hur det går. Hoppas verkligen trots min skepticism att det går väl för dig. Så du är 19 som jag trodde. Eller trollar du åldern? Jo utdelning är väl trevligt, men den bestäms som du vet varje år för sig. Har företaget gått med fin vinst blir det fin utdelning i regel i dessa bolag. Blir det däremot förlust är det svårt att hitta pengar till utdelning någonstans och denna uteblir i regel. I riktigt illa fall kan du till och med bli ombedd att skicka in mer pengar när företaget går med förlust för länge. Bara du också är beredd på att det med dagens ekonomiska situation kanske inte kommer att ges så mycket avkastning alls innan 2020. Ser man historiskt på det borde 5% justerad avkastning inte vara några problem till en skaplig risk, men nu befinner vi oss inte riktigt i en random punkt i börsens historia. Återigen Lycka till! när räknar du med att första säsongen genom detta blir av? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Spara pengar till säsong
Tillbaka
Topp