Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Spara pengar till säsong
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Noll" data-source="post: 938802" data-attributes="member: 131568"><p>Ärligt .. Det ganska självklart att man får ihop den sjukaste idéen man kan tänka sig. Man börjar lägga upp hur man ska göra för att spara pengar, man börjar redan lägga undan lite. För man helt säker på att det man just har kommit på kommer att gå runt. Börjar planera allt i varje detalj och känner sig som en kung att man har kommit på hur man ska bli miljonär medan alla andra jobbar. Vad har du för jobb nu? vars får du dina pengar ifrån och hur gammal är du? </p><p></p><p>Men med handen på hjärtat:</p><p></p><p>Jag vill inte vara någon som krossar ens dröm, för drömmar måste man få ha.</p><p>Men att ha långsiktiga mål som gäller 5 år kommer sällan hålla i längden, för du lär ju stöta på problem hinder som gör att du kanske måste betala de pengarna som du använder, du kanske blir arbetslös, du kanske inte får den lönen som du vill ha. Du kanske hamnar i en olycka? </p><p></p><p>Jag har haft sjukt många drömmar, som jag har velat uppnå. Jag har säkert också kommit på en sjukt smart idé att bli miljonär på , för det flesta tror att så fort man är miljonär så är det lugnt sen. Då kan man leva livet. Men dessa miljoner kommer ju att ta slut nångång också. Ska du bara stå där utan pengar tillslut? </p><p></p><p>Ett tips det är att börja leva livet, ha din dröm ifall du vill nå den men gör inte så extremt av det, Om du vill spara pengar så visst gör det men bli inte besviken ifall de inte blir en miljon. Det är väldigt lätt att sitta med en miniräknare och räkna ut siffror om hur man ska bli miljonär och hur mkt man ska lägga undan. Men det gäller att skilja på sina drömmar och verkligheten. Ditt liv kommer inte vara problemfritt i 5år, du kommer stöta på motgångar och annat som gör att de pengarna du har sparat kanske du måste använda. Men så länge du är beredd på alla motgångar och att de kanske inte kommer ta 5 år tills du bli miljonär så gå efter din dröm. Men jag hade nog gett upp min idé och börja leva istället och våga fara ut och se världen lite.</p><p></p><p>För att uppnå ett långsiktigt mål börja med kortsiktiga. För att bara fokusera på långisktiga mål, det kommer aldrig hålla.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Noll, post: 938802, member: 131568"] Ärligt .. Det ganska självklart att man får ihop den sjukaste idéen man kan tänka sig. Man börjar lägga upp hur man ska göra för att spara pengar, man börjar redan lägga undan lite. För man helt säker på att det man just har kommit på kommer att gå runt. Börjar planera allt i varje detalj och känner sig som en kung att man har kommit på hur man ska bli miljonär medan alla andra jobbar. Vad har du för jobb nu? vars får du dina pengar ifrån och hur gammal är du? Men med handen på hjärtat: Jag vill inte vara någon som krossar ens dröm, för drömmar måste man få ha. Men att ha långsiktiga mål som gäller 5 år kommer sällan hålla i längden, för du lär ju stöta på problem hinder som gör att du kanske måste betala de pengarna som du använder, du kanske blir arbetslös, du kanske inte får den lönen som du vill ha. Du kanske hamnar i en olycka? Jag har haft sjukt många drömmar, som jag har velat uppnå. Jag har säkert också kommit på en sjukt smart idé att bli miljonär på , för det flesta tror att så fort man är miljonär så är det lugnt sen. Då kan man leva livet. Men dessa miljoner kommer ju att ta slut nångång också. Ska du bara stå där utan pengar tillslut? Ett tips det är att börja leva livet, ha din dröm ifall du vill nå den men gör inte så extremt av det, Om du vill spara pengar så visst gör det men bli inte besviken ifall de inte blir en miljon. Det är väldigt lätt att sitta med en miniräknare och räkna ut siffror om hur man ska bli miljonär och hur mkt man ska lägga undan. Men det gäller att skilja på sina drömmar och verkligheten. Ditt liv kommer inte vara problemfritt i 5år, du kommer stöta på motgångar och annat som gör att de pengarna du har sparat kanske du måste använda. Men så länge du är beredd på alla motgångar och att de kanske inte kommer ta 5 år tills du bli miljonär så gå efter din dröm. Men jag hade nog gett upp min idé och börja leva istället och våga fara ut och se världen lite. För att uppnå ett långsiktigt mål börja med kortsiktiga. För att bara fokusera på långisktiga mål, det kommer aldrig hålla. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Spara pengar till säsong
Tillbaka
Topp