Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Spara pengar till säsong
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Deleted member 80259" data-source="post: 989628"><p>Tänkte att jag skulle ge mig på en liten uppdatering...</p><p></p><p>Jag har nu på två år lagt undan 500.000kr. Jag ligger alltså före tidsplanen och blir klar ett år tidigare än jag hade tänkt, antagligen mer med tanke på att pengarna är investerade. 3.5 år skulle jag säga att det tar att jobba ihop 1 miljon i Norge utan utbildning. Säsongen 15/16 kan jag alltså börja säsonga på avkastningen utan att det äter på pengarna.</p><p></p><p>Skulle jag ta det säkra före det osäkra och låta pengarna ligga på ett sparkonto har jag idag 10 säsonger att se fram emot tills bössan är slut. Det är ganska skönt att känna att jag redan nu lagt undan pengar för 10 säsonger. Då är jag över 30 år och vill antagligen göra något annat.</p><p></p><p>Men med en halv miljon har det öppnat sig nya möjligheter och därför lämnar jag nu Norge för lite andra projekt... jag droppar ur, eller byter strategi, det beror på hur man ser på det.</p><p></p><p>Är det någon som undrar något får ni gärna fråga.</p><p></p><p>Förstå mig rätt, en miljon skulle inte göra mig ekonomiskt oberoende men det skulle ge mig en säsong varje vinter och det är något jag älskar och kan se fram emot.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Deleted member 80259, post: 989628"] Tänkte att jag skulle ge mig på en liten uppdatering... Jag har nu på två år lagt undan 500.000kr. Jag ligger alltså före tidsplanen och blir klar ett år tidigare än jag hade tänkt, antagligen mer med tanke på att pengarna är investerade. 3.5 år skulle jag säga att det tar att jobba ihop 1 miljon i Norge utan utbildning. Säsongen 15/16 kan jag alltså börja säsonga på avkastningen utan att det äter på pengarna. Skulle jag ta det säkra före det osäkra och låta pengarna ligga på ett sparkonto har jag idag 10 säsonger att se fram emot tills bössan är slut. Det är ganska skönt att känna att jag redan nu lagt undan pengar för 10 säsonger. Då är jag över 30 år och vill antagligen göra något annat. Men med en halv miljon har det öppnat sig nya möjligheter och därför lämnar jag nu Norge för lite andra projekt... jag droppar ur, eller byter strategi, det beror på hur man ser på det. Är det någon som undrar något får ni gärna fråga. Förstå mig rätt, en miljon skulle inte göra mig ekonomiskt oberoende men det skulle ge mig en säsong varje vinter och det är något jag älskar och kan se fram emot. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Spara pengar till säsong
Tillbaka
Topp