Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Spara pengar till säsong
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Deleted member 80259" data-source="post: 989689"><p>Hehe...</p><p></p><p></p><p>Det gör man utan problem, utan övertid. När jag hade alla mina jobb (jobbade som gravgrävare, parkeringsvakt, städare och väktare samtidigt) så hade jag över 50.000kr brutto. Du kan göra ganska mycket avdrag på skatten som svensk så du skattar ungefär 20%, och sen en hyra på 3500-4000NOK är rätt vanligt i Oslo, och köper man mat i Sverige blir det en tusenlapp i månaden. Med andra ord har jag mina bästa månader lagt undan 40.000kr svenska. Det är helt sjukt när man tänker efter! Men då jobbade jag 200%.</p><p></p><p>När jag jobbar heltid som väktare har jag ungefär 30.000, efter skatt 23.000, efter hyra och mat 18.000, det blir över 20.000kr svenska i månaden som du kan lägga undan.</p><p></p><p>Ett smart tips är att skattejämka i början av året eller när ni hämtar ut skattekort... säg att ni ska tjäna runt 5000kr i månaden hela året och kräv procentkort, då får du en extremt låg skatt direkt och slipper vänta på dina pengar tills nästa år som är fallet om ni istället hade gått efter tabellkort. Jag har haft 10% i skatt, det betyder alltså att jag kommer behöva betala tillbaka lite nästa år men det är bättre att DU tar ett gratis lån och investerar pengarna än att staten lånar DINA pengar gratis. Dessutom kommer jag kunna betala tillbaka det med semesterersättningen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Deleted member 80259, post: 989689"] Hehe... Det gör man utan problem, utan övertid. När jag hade alla mina jobb (jobbade som gravgrävare, parkeringsvakt, städare och väktare samtidigt) så hade jag över 50.000kr brutto. Du kan göra ganska mycket avdrag på skatten som svensk så du skattar ungefär 20%, och sen en hyra på 3500-4000NOK är rätt vanligt i Oslo, och köper man mat i Sverige blir det en tusenlapp i månaden. Med andra ord har jag mina bästa månader lagt undan 40.000kr svenska. Det är helt sjukt när man tänker efter! Men då jobbade jag 200%. När jag jobbar heltid som väktare har jag ungefär 30.000, efter skatt 23.000, efter hyra och mat 18.000, det blir över 20.000kr svenska i månaden som du kan lägga undan. Ett smart tips är att skattejämka i början av året eller när ni hämtar ut skattekort... säg att ni ska tjäna runt 5000kr i månaden hela året och kräv procentkort, då får du en extremt låg skatt direkt och slipper vänta på dina pengar tills nästa år som är fallet om ni istället hade gått efter tabellkort. Jag har haft 10% i skatt, det betyder alltså att jag kommer behöva betala tillbaka lite nästa år men det är bättre att DU tar ett gratis lån och investerar pengarna än att staten lånar DINA pengar gratis. Dessutom kommer jag kunna betala tillbaka det med semesterersättningen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Spara pengar till säsong
Tillbaka
Topp