Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Spara pengar till säsong
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Iller" data-source="post: 989766" data-attributes="member: 29149"><p>Detta är ett intressant sätt att välja att leva sitt liv. Jag har valt att utbilda mig och gjort 3 säsonger däremellan. Nu jobbar jag med ett kul jobb hela året och är ledig 5 v på sommaren, någon vecka på höst vår samt åker skidor 7-8 v per vinter varav 6 sammanhängande i alperna. Pengarna räcker till det familjen behöver (vilket inte är så lite när alla åker skidor). Jag är 34 och knäna håller ännu. Jag har tur som kunnat välja ett sådant liv men det är faktiskt som Felix säger ganska mycket av ett val. Hade jag valt att jobba järnet och skippa utbildning helt så hade jag nog fått ihop en högre total bruttolön i livet men jag har haft så kul på utbildningen och jobbet att det är värt att det inkräktat lite på utförsåkningen. Man blir trött på godis om man bara äter samma bit hela tiden men alla tycker inte likadant.</p><p></p><p>Helt oavsett om Felix ljuger, skojar, lyckas eller misslyckas så är det helt klart värt att fundera på hur man vill leva sitt liv. Alla har inte samma förutsättningar men man kan göra förvånansvärt mycket med det man har, dvs tid.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Iller, post: 989766, member: 29149"] Detta är ett intressant sätt att välja att leva sitt liv. Jag har valt att utbilda mig och gjort 3 säsonger däremellan. Nu jobbar jag med ett kul jobb hela året och är ledig 5 v på sommaren, någon vecka på höst vår samt åker skidor 7-8 v per vinter varav 6 sammanhängande i alperna. Pengarna räcker till det familjen behöver (vilket inte är så lite när alla åker skidor). Jag är 34 och knäna håller ännu. Jag har tur som kunnat välja ett sådant liv men det är faktiskt som Felix säger ganska mycket av ett val. Hade jag valt att jobba järnet och skippa utbildning helt så hade jag nog fått ihop en högre total bruttolön i livet men jag har haft så kul på utbildningen och jobbet att det är värt att det inkräktat lite på utförsåkningen. Man blir trött på godis om man bara äter samma bit hela tiden men alla tycker inte likadant. Helt oavsett om Felix ljuger, skojar, lyckas eller misslyckas så är det helt klart värt att fundera på hur man vill leva sitt liv. Alla har inte samma förutsättningar men man kan göra förvånansvärt mycket med det man har, dvs tid. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Spara pengar till säsong
Tillbaka
Topp