Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Spatziba om Jon Olsson
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 879688" data-attributes="member: 83225"><p>Jag skulle nog säga att Jon vet mer om marknadsföring än någon i det här forumet. För rent ärligt, vem av oss här behöver knega för att livet att gå runt och vem bor i Monaco, kör trevliga bilar och gör det han helst av allt vill varje dag? Just det, Jon. När andra skidåkare klarar av att leva under några år på att spela in filmer och att inte överdriva så kommer Jon att kunna leva hela livet på att vara en grym entreprenör. Oavsett om han skulle kunna sparat in 80.000 genom att bara vaska 10.000 så är det ju på grund av den överdrivna livsstilen som folk kollar hans blogg, som han helt plötsligt får vara med i SVT-satsningar och som gör att han bara för att han har lust kan elitsatsa på storslalom på grund av ett vad. Hur många andra här skulle kunna finansiera en sådan satsning? </p><p></p><p>Förresten, vad vet ni om beloppen, det kanske var så att han tänkte precis som ni sger och från början hade tänkt handla skumpa för en miljon... Vet någon av er hur ycket pengar Jon faktiskt har själv, och hur mycket som är sponsring. Jag skulle tro att de största delarna av hans olika excesser betalas direkt av sponsorer. Vem skulle inte vilja ha ett liv där ett storföretag går in och finansierar din lekstuga? Det enda som hade hänt anars är att dessa storföretag hade lagt de pengarna på marknadsföring genom någon annan kanal och pengarna hade inte kommit ett dugg närmare fattiga barn för det. </p><p></p><p>Visst är skidåkning en sådan sport där det är viktigt med "själ" och jag förstår att många här tycker att han inte är "äkta" men seriöst, är det Jons skyldghet att tillfredsställa era behov av en viss världsbild? Jag skulle väl snarare vilja säga att det är hans rättighet att få utnyttja sin entreprenöriella talang och fortsätta med att kunna leva på det han gör.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 879688, member: 83225"] Jag skulle nog säga att Jon vet mer om marknadsföring än någon i det här forumet. För rent ärligt, vem av oss här behöver knega för att livet att gå runt och vem bor i Monaco, kör trevliga bilar och gör det han helst av allt vill varje dag? Just det, Jon. När andra skidåkare klarar av att leva under några år på att spela in filmer och att inte överdriva så kommer Jon att kunna leva hela livet på att vara en grym entreprenör. Oavsett om han skulle kunna sparat in 80.000 genom att bara vaska 10.000 så är det ju på grund av den överdrivna livsstilen som folk kollar hans blogg, som han helt plötsligt får vara med i SVT-satsningar och som gör att han bara för att han har lust kan elitsatsa på storslalom på grund av ett vad. Hur många andra här skulle kunna finansiera en sådan satsning? Förresten, vad vet ni om beloppen, det kanske var så att han tänkte precis som ni sger och från början hade tänkt handla skumpa för en miljon... Vet någon av er hur ycket pengar Jon faktiskt har själv, och hur mycket som är sponsring. Jag skulle tro att de största delarna av hans olika excesser betalas direkt av sponsorer. Vem skulle inte vilja ha ett liv där ett storföretag går in och finansierar din lekstuga? Det enda som hade hänt anars är att dessa storföretag hade lagt de pengarna på marknadsföring genom någon annan kanal och pengarna hade inte kommit ett dugg närmare fattiga barn för det. Visst är skidåkning en sådan sport där det är viktigt med "själ" och jag förstår att många här tycker att han inte är "äkta" men seriöst, är det Jons skyldghet att tillfredsställa era behov av en viss världsbild? Jag skulle väl snarare vilja säga att det är hans rättighet att få utnyttja sin entreprenöriella talang och fortsätta med att kunna leva på det han gör. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Spatziba om Jon Olsson
Tillbaka
Topp