Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Spatziba om Jon Olsson
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="banaz" data-source="post: 880253" data-attributes="member: 67640"><p>Det är ett genialiskt sätt att få mycket publicitet. Extremt billig reklam. Som någon tog upp tidigare i tråden när Gudrun Schyman eldade upp 100 000kr. Det var en reklam kampanj som Studio Total stod för. I Gudruns fall skrevs det spaltmeter om detta i tidningen, publicerad som en nyhet. När ST sedan gick ut med att de var en reklam kampanj måste journalisterna skriva om det igen för att förklara att de gjort fel som publicerat det som en nyhet varpå det åter skrevs spaltmeter. </p><p></p><p>Jag säger inte att det är moraliskt rätt sätt att "betala" för publicitet på det sättet, men det fungerar och är väldigt billigt. I Jons fall vet jag inte om han betalade detta själv eller inte, men det spelar egentligen ingen större roll.</p><p></p><p>Sen att folk ska moralisera till överdrift och tala om vad Jon ska lägga sina pengar på känns ju ganska menlöst. Jag själv uppskattar inte när folk lägger sig i vad jag väljer att lägga mina pengar på. Själv har jag inte gett speciellt många procent av mina intjänade pengar till någon hjälporganisation för jag valt att lagt de på något annat, t ex skidåkning. Jag kan nog säga att Jon gjort betydligt vettigare saker med sin tid och pengar än vad jag gjort. Han har ju trots allt influerat en stor mängd ungdomar till att börja åka skidor, vara aktiva mm. Själv har jag plockat frukt på ett lager i 5 år, fram tills nu då jag sysslar med att försöka locka fram ett köpbehov hos människor som egentligen inte finns genom reklam. </p><p></p><p>Utan att moralisera för mycket tycker jag nog Jon har rätt att själv bestämma vad han spenderar sin tid och pengar på.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="banaz, post: 880253, member: 67640"] Det är ett genialiskt sätt att få mycket publicitet. Extremt billig reklam. Som någon tog upp tidigare i tråden när Gudrun Schyman eldade upp 100 000kr. Det var en reklam kampanj som Studio Total stod för. I Gudruns fall skrevs det spaltmeter om detta i tidningen, publicerad som en nyhet. När ST sedan gick ut med att de var en reklam kampanj måste journalisterna skriva om det igen för att förklara att de gjort fel som publicerat det som en nyhet varpå det åter skrevs spaltmeter. Jag säger inte att det är moraliskt rätt sätt att "betala" för publicitet på det sättet, men det fungerar och är väldigt billigt. I Jons fall vet jag inte om han betalade detta själv eller inte, men det spelar egentligen ingen större roll. Sen att folk ska moralisera till överdrift och tala om vad Jon ska lägga sina pengar på känns ju ganska menlöst. Jag själv uppskattar inte när folk lägger sig i vad jag väljer att lägga mina pengar på. Själv har jag inte gett speciellt många procent av mina intjänade pengar till någon hjälporganisation för jag valt att lagt de på något annat, t ex skidåkning. Jag kan nog säga att Jon gjort betydligt vettigare saker med sin tid och pengar än vad jag gjort. Han har ju trots allt influerat en stor mängd ungdomar till att börja åka skidor, vara aktiva mm. Själv har jag plockat frukt på ett lager i 5 år, fram tills nu då jag sysslar med att försöka locka fram ett köpbehov hos människor som egentligen inte finns genom reklam. Utan att moralisera för mycket tycker jag nog Jon har rätt att själv bestämma vad han spenderar sin tid och pengar på. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Spatziba om Jon Olsson
Tillbaka
Topp