SPK Kaos

jonthee

Ny medlem
SPK Kaos
Hej . Behöver köpa nya pjäxor till vinter nu och ska börja åka mer park än vanligt.
Så behöver ett par sköna pjuks. Så tänkte fråga lite om SPK Kaos.
Mjuk, för mjuk för offpist samt pist ?
Ska mest köra park och lite offpist men vill kunna ta ett åk i pisten. Jag väger runt 75 kg så hoppas det inte e för mjuk.
Kom gärna med lite info om hur den e i parken och så vidare.

Tack för svar !

SPK Kaos
Jag har ingen erfarnhet av dessa pjäxor men jag har hört att Nordica Dead Money är en riktigt bra pjäxa, sitter även ett spänne som trycker ner hälen och ger en skönare känsla, istället för Kaos som bara har 2 spännen.

Jag tycker inte man bara ska fokusera på Ett par pjuks, utan kolla på flera olika. Det viktigaste är ju att den sitter bra på Din fot.

Nu vet jag inte vart du bor och vilket urval det finns på plats, men dra ner på stan om möjligheten finns och testa Nordica, Salomon, FT etc. och bara känn!

Kanske inte hjälpte så mycket detta men svaret på vilken pjäxa du ska ha finner du bara med pjäxan På, inte i ett forum, bara tips.

/J

SPK Kaos
SPK kaos är en riktigt bra pjäxa. Passar den din fot så är den outstanding. Jag köpte den förra året och är hur nöjd som hellst verkligen. det är en mjuk pjäxa på det sättet att den är väldigt dämpad som en parkpjäxa skall vara. Att den har "toe bang" funktion gör ju inte saken fel heller. Men om du spänner åt den ordentligt funkar den hur bra som hellst att bränna på i pist med också. kör du med ett par riktiga pist racer och trycker på funkar dem precis lika bra där !

SPK är en riktigt bra pjäxa. Så om du tycker att den sitter skönt på foten så tveka inte!

SPK Kaos
har själv kört på spk kaos i 2 år och har inte ångrat att jag köpte den. fungerar alldeles utmärkt i parken men även om du kör puder/pist. har i åkdagar på pjäxorna nästan i år totalt. har inför denna säsong bytt till full tilt das booter då jag inte kunde få tag på nya innerskor ifrån salomon till dom då de inte längre säljer den innerskon löst. men som johan-d säger att testa olika pjäxor som ska passa det du ska ha dom till och känn vilken du tycker sitter bäst på foten. så du har några pjäxor att välja mellan: spk kaos, dead money, das booter mm.

SPK Kaos
JAG personligen tycker sådana här trådar är lite svåra att svara på. Gå till närmsta skidaffär och fråga dem, och om det inte kan svara på dina frågor är de inte kunniga och inte värda att köpa pjäxor av (om du inte vet precis vilka pjäxor du ska ha och det är bra pris). Du känner ju hur mjuk den är på ett ungefär när du står i den, och du kan även leta specs på den på nätet och kolla flex mm. Jag var nära att köpa kaos, men köpte kreation istället. De är hur sköna som helst och ångrar inte en sekund att jag köpte dem istället (även om det är få skillnader på den och kaos). Tänk även på att SPK-pjäxorna passar lite bredare fötter och se till så att de sitter bra på din fot innan DU köper dem.

SPK Kaos
dalbello e as sköna ochpassar dom flesta och har ett material i som kan forma sig perfekt efter fötterna mentyvärkostar det ju rätt mycket att få det perfekt ca 5100 för dalbello nånting och för pro modeln så är det 6000

SPK Kaos
Var och prövade den i butik igår, och var riktigt imponerad :) Nu kan ju inte jag veta hur passformen är på just din fot, men jag kan säga att den har en skön liten sträng av tyg/plast som man lätt kan dra i när man vill få av sig pjäxan smidigt/fort. Mycket praktiskt, har haft problem med att få av pjäxor förut :p

SPK Kaos
L2SKIZProductions sa:
lånar tråden lite, hur är det med deras storlekar? jag har skostorlek 45-46 så betyder det att jag skulle välja något mellan 28,5 och 29,5?
Stämmer, jag testade en polares SPK 29,5or och dom passa perfekt på min 45-46 for ;)

Senast ändrad:
SPK Kaos
Kör med Nordica Ace Of Spades och den pjäxan kan ja verkligen rekommendera.
Sjukt lätt och bra för hoppning på alla sätt.
Flexet är skönt, dämpning på många ställen och sjukt gött med tre spännen.
Om den passar så lär du bli nöjd!

Tillbaka
Topp