Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
sponsor ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mohlkert" data-source="post: 471338" data-attributes="member: 74302"><p>Shitt give the kid a break!</p><p></p><p>Klart du ska söka spons om du vill ha spons, om du känner att du blir en bättre åkare och att det betyder mycket för dig. behöver inte bara vara känslomässigt utan kan vara ekonomiskt. Om du kan åka mer skidor om du får spons, så finns det ingen tvekan om det. Sök!</p><p> Tycker många har fel när de säger. "Träna träna och träna förr eller senare kommer någon att hitta dig." Varför ska du lita på det. Det finns inga garantier för det. Hjälp dig själv så mycket du kan och lita inte på att någon annan kan göra någonting för dig. Klart att du ska utnyttja kontakter, kontakter är ofta det bästa sättet att få in en fot.</p><p> Fixa material om dig själv bilder, foto etc som du kan skicka iväg till sponsorerna med en grundlig text till vem du är, vad du gjort, vad du kan erbjuda etc så är du redan långt före de flesta i det här forumet. Sen tycker jag inte alls som Ajsak. Skicka iväg mailet till alla. Om vi tar skidmärken som exempel. Skicka till alla företag som producerar skidor. Desto fler du skickar till desto större är chansen till ett ja. Är skidorna inte så bra då vet du att du ska söka nytt till nästa gång, eller hjälpa dem att utveckla skidan. Kan det även hända att du får spons av ett skidmärke som du aldrig har hört för att de inte har lika mycket pengar som armada att lägga ner på pr och ett grymt team men gör grymma skidor ändå? Att få ett ja från Extream eller Liberty är nog ofantligt större än att få ett ja från Armada. Kan ju bara säga av egna erfarenheter att dont even mind trying.</p><p> Skicka informationen till deras team manager, sponsorkontakt och om de har någon agent i Sverige så ringer du upp dem och frågor om vem du ska tala med ang spons. Alla svenska agentföretag i sverige har någon som tar hand om sponsringsförfrågningar. Du ringer upp din kontakt och presenterar dig. Säger vad du har att erbjuda inget mer. Blir lätt att du snackar för mycket och då bara låter förvirrad. Fråga istället om du kan skicka information nästan alla säger ja och om de säger nej så tackar du för dig, var inte otrevlig för du stänger du kanske dörrar inför framtiden. Sen skickar du mailet.</p><p> Inte heller här tycker jag att du ska göra som Ajsak säger. Skickar du ett mail med 9st A4 hamnar det direkt i papperskorgen, för vem orkar läsa det. Det skulle kosta dem mer i arbetstid än vad det skulle göra att sponsra dig... Skriv heller inte för lite. Den informationen du skickar ska vara kort och konsis, ska beskriva exakt så mycket att det beskriver dig och vad du kan ge dem samt vad du vill ha. Vad du vill ha ska vara slutpoängen. Bifoga bilder och länkar till artiklar, tävlingar, youtube där du är mer. Sen om de nappar på det här kan du skriva en mer utförlig text om dig själv.</p><p> För att sedan hålla kvar sponsorn ska du försöka synas så mycket som möjligt, utan att förstöra dig image. Freeski TV #1 är ett jätte bra exempel. Eftersom många tror att man med synas innebär att man ska låta och synas mest i liftkön, någonting som jag tror är helt opposit mot Charles Gagnie och tro mig han är sponsrad. Att vara störst bäst och vackrast har ingen betydelse om du inte hamnar i tidningar, filmer etc. Vem har någonsin hört en bild skrika? Är du chyst och trevlig är nog chansen också större att fler vill ha med dig på sina äventyr.</p><p> Du behöver ett jävla driv för att lyckas med det och kanske ganska självklart vara duktig på skidor. Skit i tricken. Du ska inte känna någon press över att du ska kunna sätta en korkad what ever toyota förare med en ja jag har ingen aning avslutning. Det finns fler sätt att kunna synas på, big mountain åkning?</p><p> Det jag har skrivit om har jag gjort. Läs om vårt försök på www.freeride.se/blog/pavift.</p><p></p><p>Ett nej är ett nej närmre sponsring. Samtidigt som det är kul att få spons är det inte hela världen. Det viktigaste är som många många andra har sagt här innan, att ha kul.</p><p></p><p>// Mohlkert</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mohlkert, post: 471338, member: 74302"] Shitt give the kid a break! Klart du ska söka spons om du vill ha spons, om du känner att du blir en bättre åkare och att det betyder mycket för dig. behöver inte bara vara känslomässigt utan kan vara ekonomiskt. Om du kan åka mer skidor om du får spons, så finns det ingen tvekan om det. Sök! Tycker många har fel när de säger. "Träna träna och träna förr eller senare kommer någon att hitta dig." Varför ska du lita på det. Det finns inga garantier för det. Hjälp dig själv så mycket du kan och lita inte på att någon annan kan göra någonting för dig. Klart att du ska utnyttja kontakter, kontakter är ofta det bästa sättet att få in en fot. Fixa material om dig själv bilder, foto etc som du kan skicka iväg till sponsorerna med en grundlig text till vem du är, vad du gjort, vad du kan erbjuda etc så är du redan långt före de flesta i det här forumet. Sen tycker jag inte alls som Ajsak. Skicka iväg mailet till alla. Om vi tar skidmärken som exempel. Skicka till alla företag som producerar skidor. Desto fler du skickar till desto större är chansen till ett ja. Är skidorna inte så bra då vet du att du ska söka nytt till nästa gång, eller hjälpa dem att utveckla skidan. Kan det även hända att du får spons av ett skidmärke som du aldrig har hört för att de inte har lika mycket pengar som armada att lägga ner på pr och ett grymt team men gör grymma skidor ändå? Att få ett ja från Extream eller Liberty är nog ofantligt större än att få ett ja från Armada. Kan ju bara säga av egna erfarenheter att dont even mind trying. Skicka informationen till deras team manager, sponsorkontakt och om de har någon agent i Sverige så ringer du upp dem och frågor om vem du ska tala med ang spons. Alla svenska agentföretag i sverige har någon som tar hand om sponsringsförfrågningar. Du ringer upp din kontakt och presenterar dig. Säger vad du har att erbjuda inget mer. Blir lätt att du snackar för mycket och då bara låter förvirrad. Fråga istället om du kan skicka information nästan alla säger ja och om de säger nej så tackar du för dig, var inte otrevlig för du stänger du kanske dörrar inför framtiden. Sen skickar du mailet. Inte heller här tycker jag att du ska göra som Ajsak säger. Skickar du ett mail med 9st A4 hamnar det direkt i papperskorgen, för vem orkar läsa det. Det skulle kosta dem mer i arbetstid än vad det skulle göra att sponsra dig... Skriv heller inte för lite. Den informationen du skickar ska vara kort och konsis, ska beskriva exakt så mycket att det beskriver dig och vad du kan ge dem samt vad du vill ha. Vad du vill ha ska vara slutpoängen. Bifoga bilder och länkar till artiklar, tävlingar, youtube där du är mer. Sen om de nappar på det här kan du skriva en mer utförlig text om dig själv. För att sedan hålla kvar sponsorn ska du försöka synas så mycket som möjligt, utan att förstöra dig image. Freeski TV #1 är ett jätte bra exempel. Eftersom många tror att man med synas innebär att man ska låta och synas mest i liftkön, någonting som jag tror är helt opposit mot Charles Gagnie och tro mig han är sponsrad. Att vara störst bäst och vackrast har ingen betydelse om du inte hamnar i tidningar, filmer etc. Vem har någonsin hört en bild skrika? Är du chyst och trevlig är nog chansen också större att fler vill ha med dig på sina äventyr. Du behöver ett jävla driv för att lyckas med det och kanske ganska självklart vara duktig på skidor. Skit i tricken. Du ska inte känna någon press över att du ska kunna sätta en korkad what ever toyota förare med en ja jag har ingen aning avslutning. Det finns fler sätt att kunna synas på, big mountain åkning? Det jag har skrivit om har jag gjort. Läs om vårt försök på www.freeride.se/blog/pavift. Ett nej är ett nej närmre sponsring. Samtidigt som det är kul att få spons är det inte hela världen. Det viktigaste är som många många andra har sagt här innan, att ha kul. // Mohlkert [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
sponsor ?
Tillbaka
Topp