Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
sponsor.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="delta" data-source="post: 852478" data-attributes="member: 80557"><p>Kula82: jag gissar iof att grabbar/tjejer som funderar pa att leva pa sin akning (förutom de som vill bli sponsrade för att de tycker de e coolt typ) är ute efter lite mer än 6kilo lappar grejjer... men självklart har du ju rätt oavsett i arbetsvärlden eller sponsvärlden sa maste man väl börja smatt och jobba sig uppat.</p><p></p><p>Hasse: du har ju ocksa helt klart rätt men samtidigt verkar du mena rätt straight-forward och praktiskt typ mer lokal niva(?) att akaren i princip skall ge ett konkret mätbart resultat i försäljningen(?)</p><p></p><p>Doughboy, jag haller med helt ditt statement: </p><p></p><p>enligt min uppfattning är dagens värld sa att det är sa sjukt mkt folk, oavsett freeskiers eller boarders, som kan sätta vad som helst och hur cleant som helst och hur fett som helst. Om man slar sig ner och chillar lite med utsikt över prolinen pa hintertux, kaunertal, stubai en valfri hösthelg da ser man lite överdrivet uttryckt varenda unge (ok, det är förvisso hardcore folk som är där vid den tiden) sätta "allt" och det gör de konsistent, runda efter runda, även med lite sämre sikt eller vindförhallanden. Nagra veckor senare börjar etablerade pros, inklusive nordiska att droppa in, förvisso behöver de ju inte bevisa nagot för nagon, och behöver ta hänsyn till en lang tävlings/film säsong och inte riskera skador vid fel tillfälle, men man kan inte lata bli att tycka att nivan de visar upp inte är riktigt i närheten pa lokal/regional-kidsen.</p><p></p><p>Sooo, till min första delpoäng, jag tycker att dagens etablerade pros ger intrycket (lite överdrivet igen) att vara cast:ade fotomodeller och/eller ha en radikal/skön personlighetsstyle som rakar kunna aka lika bra som resten av högen av talang-kids; eller omvänt sett, av alla talang-kids, har de lyckats utmärka sig genom personlighet/utseende eller skaffat kontakter för att na fram.</p><p></p><p>Delpoäng tva, självklart är ju slutmalet att öka försäljningen till slut, men för vissa märken är ju vissa akare mer image-byggare (image/branding) i allmänhet, och för vissa märken finns det nog faser i tiden där det handlar om att bygga image som i slutaändan resulterar i försäljning: jag tänker naturligtvis pa naaajjjkiiii siiiixoohhhh som ju uppenbarligen sprutar pengar just nu pa marknadsföring i samma takt som en snökanon sprutar vatten. (och lite elakt skulle man kunna säga att produktutvecklingen inte gatt i samma takt som marknadsföringsutvklingen - men produktutvecklingen blir antagligen snabbare och mer när marknadsföringen senare kostar mindre pengar)....</p><p></p><p>(pure speculation btw, jag är ingen marknadsförings-öhhhh-typ.)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="delta, post: 852478, member: 80557"] Kula82: jag gissar iof att grabbar/tjejer som funderar pa att leva pa sin akning (förutom de som vill bli sponsrade för att de tycker de e coolt typ) är ute efter lite mer än 6kilo lappar grejjer... men självklart har du ju rätt oavsett i arbetsvärlden eller sponsvärlden sa maste man väl börja smatt och jobba sig uppat. Hasse: du har ju ocksa helt klart rätt men samtidigt verkar du mena rätt straight-forward och praktiskt typ mer lokal niva(?) att akaren i princip skall ge ett konkret mätbart resultat i försäljningen(?) Doughboy, jag haller med helt ditt statement: enligt min uppfattning är dagens värld sa att det är sa sjukt mkt folk, oavsett freeskiers eller boarders, som kan sätta vad som helst och hur cleant som helst och hur fett som helst. Om man slar sig ner och chillar lite med utsikt över prolinen pa hintertux, kaunertal, stubai en valfri hösthelg da ser man lite överdrivet uttryckt varenda unge (ok, det är förvisso hardcore folk som är där vid den tiden) sätta "allt" och det gör de konsistent, runda efter runda, även med lite sämre sikt eller vindförhallanden. Nagra veckor senare börjar etablerade pros, inklusive nordiska att droppa in, förvisso behöver de ju inte bevisa nagot för nagon, och behöver ta hänsyn till en lang tävlings/film säsong och inte riskera skador vid fel tillfälle, men man kan inte lata bli att tycka att nivan de visar upp inte är riktigt i närheten pa lokal/regional-kidsen. Sooo, till min första delpoäng, jag tycker att dagens etablerade pros ger intrycket (lite överdrivet igen) att vara cast:ade fotomodeller och/eller ha en radikal/skön personlighetsstyle som rakar kunna aka lika bra som resten av högen av talang-kids; eller omvänt sett, av alla talang-kids, har de lyckats utmärka sig genom personlighet/utseende eller skaffat kontakter för att na fram. Delpoäng tva, självklart är ju slutmalet att öka försäljningen till slut, men för vissa märken är ju vissa akare mer image-byggare (image/branding) i allmänhet, och för vissa märken finns det nog faser i tiden där det handlar om att bygga image som i slutaändan resulterar i försäljning: jag tänker naturligtvis pa naaajjjkiiii siiiixoohhhh som ju uppenbarligen sprutar pengar just nu pa marknadsföring i samma takt som en snökanon sprutar vatten. (och lite elakt skulle man kunna säga att produktutvecklingen inte gatt i samma takt som marknadsföringsutvklingen - men produktutvecklingen blir antagligen snabbare och mer när marknadsföringen senare kostar mindre pengar).... (pure speculation btw, jag är ingen marknadsförings-öhhhh-typ.) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
sponsor.
Tillbaka
Topp