Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Sponsring, hur får man de?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mes" data-source="post: 14168" data-attributes="member: 14483"><p>Att bli sponsrade verka vara det många strävar efter. Det är ju inte alla som har turen/skicklighet att få något skidmärke som sponsor eller för den delen ett häftig vapen-tillverkare. </p><p></p><p>Av frågan att döma tillhör du ej heller ägaradeln eller den nyrika samhällsklassen. Om jag utgår från att du är en normalbegåvad skidåkaren med halv säsong i något skidsystem är dina chanser för en av de större sponsorerna lika med noll. </p><p>Nu skall du inte misströsta för det! Det finns andra vägar att vandra.</p><p></p><p>Jag föreslår tre alternativ</p><p></p><p>Staten: </p><p>Om du begår ett någorlunda alvarligt brott tex grovt rån, dråp eller varför inte narkotikasmuggling. Kommer du att få alla kostnader betalda, inga bekymmer med hyra eller husrum. Maten är enligt ryktet ganska bra och om du sköter dina kort väl kan få riktigt goa kamrater. </p><p></p><p>Sälj din själ: </p><p>Räkna alla som ger dig pengar som sponsorer. Om du börjar göra dumheter mot betalning kommer erbjudande att börja strömma in. Tex. du får 100 spänn om du åker till Åre under påsk, 50 spänn om du äter gul snö. Du kommer garanterat att ha flest sponsorer av alla, och så länge du klarar dig oskadd är det ju lugnt. </p><p></p><p>Okända företag: </p><p>Kalles mack, Bengts burgare, Svetsar Sven och Slamsugarna är alla småföretag som nog kan tänka sig att kasta in några kronor för att få deras logga på din rygg. Jag är helt övertygad att du inom detta fack hittar mer pengar än du skulle få av tex. Scott. </p><p>Men nackdelen är att det inte är riktigt lika ”fiiiiint” med dessa sponsorer. Därav den stora skaran som känner sig bättre sponsrade av att de får ett par lagg och några brillor än om det skulle få samanlagt 30-papp av ”sibylla-mojarna” i hela norrland.</p><p></p><p>Mes</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mes, post: 14168, member: 14483"] Att bli sponsrade verka vara det många strävar efter. Det är ju inte alla som har turen/skicklighet att få något skidmärke som sponsor eller för den delen ett häftig vapen-tillverkare. Av frågan att döma tillhör du ej heller ägaradeln eller den nyrika samhällsklassen. Om jag utgår från att du är en normalbegåvad skidåkaren med halv säsong i något skidsystem är dina chanser för en av de större sponsorerna lika med noll. Nu skall du inte misströsta för det! Det finns andra vägar att vandra. Jag föreslår tre alternativ Staten: Om du begår ett någorlunda alvarligt brott tex grovt rån, dråp eller varför inte narkotikasmuggling. Kommer du att få alla kostnader betalda, inga bekymmer med hyra eller husrum. Maten är enligt ryktet ganska bra och om du sköter dina kort väl kan få riktigt goa kamrater. Sälj din själ: Räkna alla som ger dig pengar som sponsorer. Om du börjar göra dumheter mot betalning kommer erbjudande att börja strömma in. Tex. du får 100 spänn om du åker till Åre under påsk, 50 spänn om du äter gul snö. Du kommer garanterat att ha flest sponsorer av alla, och så länge du klarar dig oskadd är det ju lugnt. Okända företag: Kalles mack, Bengts burgare, Svetsar Sven och Slamsugarna är alla småföretag som nog kan tänka sig att kasta in några kronor för att få deras logga på din rygg. Jag är helt övertygad att du inom detta fack hittar mer pengar än du skulle få av tex. Scott. Men nackdelen är att det inte är riktigt lika ”fiiiiint” med dessa sponsorer. Därav den stora skaran som känner sig bättre sponsrade av att de får ett par lagg och några brillor än om det skulle få samanlagt 30-papp av ”sibylla-mojarna” i hela norrland. Mes [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Sponsring, hur får man de?
Tillbaka
Topp