Sport-Conrad Varning?

Sport-Conrad Varning?
Gick precis in på Sport-conrad för att jag tänkte köpa skidor och precis innan jag går in på sidan så får jag ett varnings meddelande där det står följande

(Angreppsrisk!

Webbplatsen www.sport-conrad.de har rapporterats göra angrepp på datorer och har därför blockerats enligt dina säkerhetsinställningar.

Angripande webbplatser försöker installera program för att stjäla privata uppgifter, använda din dator för att angripa andras, eller för att skada ditt system.

Vissa angripande webbplatser sprider medvetet skadlig programvara, men många är också komprometterade utan ägarens kännedom eller tillåtelse.)

Har köpt från sport-conrad förut, någon som vet något? detta var inte för några dagar sedan

Sport-Conrad Varning?
Är troligen för att du är inne där på mozilla firefox? testa med internet explorer för då funkar det nog.

Sport-Conrad Varning?
haha, pappa beställde skis till min lillebror nyss, men jag har beställt förr, men inte har det hänt nåt eller kommit upp någonting sådant !!!!!

Sport-Conrad Varning?
jag får inte upp något och jag tror att det finns miljoner andra sidor ni ska vara mer oroliga för än en skidshop....

Sport-Conrad Varning?
GustavWennerstrom sa:
Är troligen för att du är inne där på mozilla firefox? testa med internet explorer för då funkar det nog.
So fuckin hilarious!
Anledningar till att man kör FF är att det är säkrare än IE och tillåter inte hemsidor installera massa skit utan ens kännedom, den där varningen är nog där för någon anledning hörru hahah!

Sport-Conrad Varning?
GustavWennerstrom sa:
Haha det är väl snarare explorer som skulle säga något sådant... Explorer varnar alltid för skit som är helt ofarligt egentligen...

Så ladda hem mozilla firefox och surfa fritt. (Jag skriver ladda hem för att mozilla firefox är freeware..)

Sport-Conrad Varning?
FilleJ sa:
GustavWennerstrom sa:
Haha det är väl snarare explorer som skulle säga något sådant... Explorer varnar alltid för skit som är helt ofarligt egentligen...

Så ladda hem mozilla firefox och surfa fritt. (Jag skriver ladda hem för att mozilla firefox är freeware..)
oj bra att du nämnde det sista där annars så hade nog många blivit upprörda....

Sport-Conrad Varning?
Säkert alla svenska skidbutiker som gått ihop och anmält sidan till mozilla som "suspicous" !

Sport-Conrad Varning?
Det är ju troligt att sidan har något slags data-hiv, men tror ni att det är säkert, jag menar denna varning är ju helt ny och det har ju funkat fritt förut? men man vill ju inte få kontot rensat?

Sport-Conrad Varning?
FilleJ sa:
GustavWennerstrom sa:

Okej, jamen för mig visades varningen i mozilla och när jag tittade i mitt internet explorer kom jag direkt in på sidan utan problems! ;-)

Sport-Conrad Varning?
förövrigt inte mozilla som hittat det utan det ä google. i vilket fall är det någonting galet. men det är isånofall någon tredjepart som har nånting lurt på sidan(kan man läsa om man vill veta mer). bör kanske vara försiktig sålänge. borde väl komma någon info om hur det ligger till på conrads sida snart tycker man väl.

Sport-Conrad Varning?
Sidan har blivit "svartlistad" av google.

Safe Browsing
Diagnostic page for sport-conrad.com

What is the current listing status for sport-conrad.com?

Site is listed as suspicious - visiting this web site may harm your computer.

Part of this site was listed for suspicious activity 1 time(s) over the past 90 days.

What happened when Google visited this site?

Of the 89 pages we tested on the site over the past 90 days, 2 page(s) resulted in malicious software being downloaded and installed without user consent. The last time Google visited this site was on 2008-10-27, and the last time suspicious content was found on this site was on 2008-10-26.

Malicious software is hosted on 1 domain(s), including berjke.ru.

Has this site acted as an intermediary resulting in further distribution of malware?

Over the past 90 days, sport-conrad.com appeared to function as an intermediary for the infection of 1 site(s) including sport-conrad.de.

Has this site hosted malware?

No, this site has not hosted malicious software over the past 90 days.

How did this happen?

In some cases, third parties can add malicious code to legitimate sites, which would cause us to show the warning message.

Next steps:

* Return to the previous page.
* If you are the owner of this web site, you can request a review of your site using Google Webmaster Tools. More information about the review process is available in Google's Webmaster Help Center.

Om man läser innantill så ser man ju att det var något skumt IGÅR (läs söndag) men att en scanning IDAG (måndag) inte visade något.

Jag tror det är rätt lungt, men så har jag ju aldrig varit särskilt rädd om min dator heller...
och det har ju straffat sig förr.

Det blir ju iofs lite läskigare eftersom att det är en sida som hanterar pengar.

Senast ändrad:
Sport-Conrad Varning?
Nu sket jag i det och beställde nya gotama med Rossignol Scratch Axial2 140, så man får ju hoppas att man får skidorna och att inte kontot blir rensat, men det märker jag väll i morgon! :)

Sport-Conrad Varning?
Får då ingen varning varken i Safari eller Firefox. Kör å andra sidan Mac, så vad har jag att vara rädd för liksom :-)

Sport-Conrad Varning?
R00bert sa:
Får då ingen varning varken i Safari eller Firefox. Kör å andra sidan Mac, så vad har jag att vara rädd för liksom :-)
Jag får den varningen och jag kör MAC. MAC är inte helt säkert heller bara nästan...

//H

Sport-Conrad Varning?
Fick också varningen i firefox när jag skulle beställa ett gäng skidor och lavinsändare. Öppnade istället sidan med internet explorer och den visade ingenting. La in beställning, dom drog rätt mängd pengar och nu är skidorna och det på väg... Så verkar inte vara något att hetsa upp sig över.

Sport-Conrad Varning?
Eftersom jag tillskillnad från de flesta andra faktiskt verkar ha pengar på kontot som kan försvinna så tog jag tag i det och mailade sport-conrad i helgen. fick svar igår om att de haft problem med sidan och jobbat med att fixa det och att det nu är klart. Vet inte men känns ju som sunt förnuft att inte beställa nåt om en sådan varning kommer upp och kanske berätta för dem om problemet istället för att bara köra på.. men det e bara jag... resten verkar ju upptagna med att påstå att just deras webläsare e bäst...

Sport-Conrad Varning?
tekniskt fel var det nog inte. brukar vara gjort genom sql-injektioner som ser till att något skönt ryskt script körs i bakgrunden när sidan laddas. snorapporten.se hade det för nån vecka sedan. löses genom att rensa databasen och täppa till formulär på siten så att man inte kan attackeras igen. så nu vet ni det.

edit: snörapporten verkar fortfarande inte ha rensat ordentligt, länkar till anläggningars hemsidor innehåller fortfarande referenser till netcfg9.ru

Senast ändrad:
Sport-Conrad Varning?
Det funkade inte på firefox, men nu provade jag med explorer och det funkade.
prova ni andra allt som funkar.

Senast ändrad:
Sport-Conrad Varning?
CKL sa:
Eftersom jag tillskillnad från de flesta andra faktiskt verkar ha pengar på kontot som kan försvinna
Bara lägga över resten av pengarna man äger till ett konto som inte är kopplat till ens e-kort så är det inga problem. :)

Dock så påpekade ju varningen, som tidigare nämnt i tråden, att problemet inte heller kvarstod, och därför orkade jag inte lägga ner alltför mycket funderingar på det hela.

Edit: Har för övrigt fått min beställning nu och allt såg fint ut. Snabb leverans, beställde söndagkväll och det var framme redan på fredag!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp