Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Sport-Conrad
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mickeee" data-source="post: 212218" data-attributes="member: 34468"><p>Det finns en annan sida på myntet!</p><p></p><p>Många kunder gör sin research om de produkter de vill köpa online. De går därefter till markbutiken, mer pålästa, och behöver inte lika mycket hjälp av personalen. Alternativt får kunnig personal i sportbutiken en intressantare kund att snacka med. Eller i fallet med okunnig personal, får de helt enkelt skärpa sig och lära sig mer om vad de säljer.</p><p></p><p></p><p>För övrigt är det sant att ett lågt pris skapar en köpares marknad, eftersom det ofta driver ner konkurrenternas priser. Ett företag som ger dålig service därefter, kommer dock inte klara sig speciellt bra i längden. De kommer förlora köpare pga taskigt rykte på t ex diskussionsforum som detta.</p><p></p><p>Omvänt, lär butiker med bra service, som lyckas skapa ett mervärde till kunderna på olika sätt, få ett bra rykte. Jag tror inte att onlinebutiker skadar marknaden, eftersom det alltid kommer finnas kunder som vill köpa sina varor "off-line", för att de vill få bättre service efter köpet, eller personligare bemötande.</p><p></p><p>Hasse, var har du fått siffran om 500 skidor?</p><p></p><p>Det är visserligen som Hasse skriver, att många kunder går till markbutiken för att titta på en vara de ämnar köpa online. Men det driver säkert även ett antal kunder till offline-butiken, och skapar ett gyllene tillfälle att sälja andra produkter. Jag tycker det är en lite märklig inställning att tycka potentiella kunder tar upp ens tid! Se det positiva i att det kommer in kunder i butiken istället, du får ju iallafall chansen att sälja till dem</p><p></p><p>PS. Hasse, du kanske ska se över ditt eget skriftspråk innan du klagar på andra. T ex Internet med stort I och jag vet inte hur många sär........skrivningar. (Bara en synpunkt i all ödmjukhet.) DS.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mickeee, post: 212218, member: 34468"] Det finns en annan sida på myntet! Många kunder gör sin research om de produkter de vill köpa online. De går därefter till markbutiken, mer pålästa, och behöver inte lika mycket hjälp av personalen. Alternativt får kunnig personal i sportbutiken en intressantare kund att snacka med. Eller i fallet med okunnig personal, får de helt enkelt skärpa sig och lära sig mer om vad de säljer. För övrigt är det sant att ett lågt pris skapar en köpares marknad, eftersom det ofta driver ner konkurrenternas priser. Ett företag som ger dålig service därefter, kommer dock inte klara sig speciellt bra i längden. De kommer förlora köpare pga taskigt rykte på t ex diskussionsforum som detta. Omvänt, lär butiker med bra service, som lyckas skapa ett mervärde till kunderna på olika sätt, få ett bra rykte. Jag tror inte att onlinebutiker skadar marknaden, eftersom det alltid kommer finnas kunder som vill köpa sina varor "off-line", för att de vill få bättre service efter köpet, eller personligare bemötande. Hasse, var har du fått siffran om 500 skidor? Det är visserligen som Hasse skriver, att många kunder går till markbutiken för att titta på en vara de ämnar köpa online. Men det driver säkert även ett antal kunder till offline-butiken, och skapar ett gyllene tillfälle att sälja andra produkter. Jag tycker det är en lite märklig inställning att tycka potentiella kunder tar upp ens tid! Se det positiva i att det kommer in kunder i butiken istället, du får ju iallafall chansen att sälja till dem PS. Hasse, du kanske ska se över ditt eget skriftspråk innan du klagar på andra. T ex Internet med stort I och jag vet inte hur många sär........skrivningar. (Bara en synpunkt i all ödmjukhet.) DS. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Sport-Conrad
Tillbaka
Topp