Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Sport-Conrad
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Magnus76" data-source="post: 248784" data-attributes="member: 14035"><p>Tvärtom, Herr Hasse, det är inte de små affärerna som kommer "gå åt", utan de stora. Varför? Därför att den som är entusiast i längden uppskattar service, bemötande vid reklamationer och ett vettigt tidsperspektiv på reparationer. Det är snarare den som bara handlar "på pris" som letar lägst pris och till slut väljer internethandel.</p><p></p><p>Vad jag vet så går det väl rätt bra för butiken PAUS i stockholm, som säljer high end-produkter inom hembio, eftersom de vet vad de sysslar med och kan erbjuda något som inte Net-on-net kan göra. Men jag kommer inte att bli kund där eftersom en TV för mig bara är en TV.</p><p></p><p>För den kund som inte anser att en skida bara är en skida kommer vanliga butiker med duktiga medarbetare alltid att ha en roll. Konkurrensen i sig är dock alltid bra, se vad lilla butiken Alpint gjorde för Stockholm. Med enkla saker som service och bra kundbemötande kunde de ta kunder från andra butiker, som å sin sida inte gjort ett tillräkligt bra jobb. </p><p></p><p>Men att därifrån ta resonemanget till att man ska bojkotta e-handel för att det "utarmar de lokala handlarna" är väl barockt för min smak. Luktar nästan stalinistisk kommunism.</p><p></p><p>Självklart kan det vara svårt att konkurrera med pris men då måste man som handlare hitta andra lösningar, handlarna måste generellt bli bättre helt enkelt. Och säkert är det så att alla handlare inte heller kommer att kunna överleva, marknadsekonomin lever i högsta grad enligt Darwins lag om "survival for the fittest". Konkurrens är bara av godo, är det e-handel kunderna vill ha, så är det precis vad de får.</p><p></p><p>Långt inlägg, nu ut och julhandla. God Jul!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Magnus76, post: 248784, member: 14035"] Tvärtom, Herr Hasse, det är inte de små affärerna som kommer "gå åt", utan de stora. Varför? Därför att den som är entusiast i längden uppskattar service, bemötande vid reklamationer och ett vettigt tidsperspektiv på reparationer. Det är snarare den som bara handlar "på pris" som letar lägst pris och till slut väljer internethandel. Vad jag vet så går det väl rätt bra för butiken PAUS i stockholm, som säljer high end-produkter inom hembio, eftersom de vet vad de sysslar med och kan erbjuda något som inte Net-on-net kan göra. Men jag kommer inte att bli kund där eftersom en TV för mig bara är en TV. För den kund som inte anser att en skida bara är en skida kommer vanliga butiker med duktiga medarbetare alltid att ha en roll. Konkurrensen i sig är dock alltid bra, se vad lilla butiken Alpint gjorde för Stockholm. Med enkla saker som service och bra kundbemötande kunde de ta kunder från andra butiker, som å sin sida inte gjort ett tillräkligt bra jobb. Men att därifrån ta resonemanget till att man ska bojkotta e-handel för att det "utarmar de lokala handlarna" är väl barockt för min smak. Luktar nästan stalinistisk kommunism. Självklart kan det vara svårt att konkurrera med pris men då måste man som handlare hitta andra lösningar, handlarna måste generellt bli bättre helt enkelt. Och säkert är det så att alla handlare inte heller kommer att kunna överleva, marknadsekonomin lever i högsta grad enligt Darwins lag om "survival for the fittest". Konkurrens är bara av godo, är det e-handel kunderna vill ha, så är det precis vad de får. Långt inlägg, nu ut och julhandla. God Jul! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Sport-Conrad
Tillbaka
Topp