Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Sport-Conrad
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Johan_Ax" data-source="post: 303053" data-attributes="member: 14195"><p>För att knyta ihop denna säck kan man sammanfatta det hela med att Sportconrad som är en av europas absolut största skidaffärer har möjligheten att sätta väldigt låga priser på skidor tack vare landsplaceringen samt deras volym. De säljer exakt samma saker som andra affärer. Skidåkare med taskig ekonomi, blir valet sjukligt enkelt och rätt att handla från det billigaste stället.</p><p></p><p>Vi lever i en marknadsekonomi där pris, service/kvalitet och tillgång styr. Att på något sätt klanka ner på personer som letar info, jämför pris och konsumerar där de tycker att KOMBINATIONEN: SERVICE,PRIS,KUNSKAP,SORTIMENT är bäst är väldigt trångsynt och lustigt.</p><p></p><p>Vi sitter ju inte i ett litet bysamhälle där den lokala mataffärens överlevnad är vad som håller byn vid liv, och urbaniserin är den största skräcken.</p><p></p><p>I förlängningen ser det ju ut som att vi har individer som eftersträvar någon slags planekonomi där kundens valfrihet begränsas och skall styras. "Frihet åt friåkare"</p><p></p><p>Jag handlar personligen Alla mina Skidprylar på Alpingaraget i Stockholm där jag hittar stor kunskap, ett glatt gäng och personligservice som överväger deras lite dyrare priser.</p><p></p><p>Jag gillar att mysa runt i en skidaffär känna på jackor, skidor, stavar, billiga grejor, på tok för dyra grejor. Men en del gillar bättre att handla rakt av från tex SportConrad vilket är underbart att den fria ekonomin kan få leva och människor är olika.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Johan_Ax, post: 303053, member: 14195"] För att knyta ihop denna säck kan man sammanfatta det hela med att Sportconrad som är en av europas absolut största skidaffärer har möjligheten att sätta väldigt låga priser på skidor tack vare landsplaceringen samt deras volym. De säljer exakt samma saker som andra affärer. Skidåkare med taskig ekonomi, blir valet sjukligt enkelt och rätt att handla från det billigaste stället. Vi lever i en marknadsekonomi där pris, service/kvalitet och tillgång styr. Att på något sätt klanka ner på personer som letar info, jämför pris och konsumerar där de tycker att KOMBINATIONEN: SERVICE,PRIS,KUNSKAP,SORTIMENT är bäst är väldigt trångsynt och lustigt. Vi sitter ju inte i ett litet bysamhälle där den lokala mataffärens överlevnad är vad som håller byn vid liv, och urbaniserin är den största skräcken. I förlängningen ser det ju ut som att vi har individer som eftersträvar någon slags planekonomi där kundens valfrihet begränsas och skall styras. "Frihet åt friåkare" Jag handlar personligen Alla mina Skidprylar på Alpingaraget i Stockholm där jag hittar stor kunskap, ett glatt gäng och personligservice som överväger deras lite dyrare priser. Jag gillar att mysa runt i en skidaffär känna på jackor, skidor, stavar, billiga grejor, på tok för dyra grejor. Men en del gillar bättre att handla rakt av från tex SportConrad vilket är underbart att den fria ekonomin kan få leva och människor är olika. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Sport-Conrad
Tillbaka
Topp