Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Sportconrad Fuskar Med Montering!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Christoffer_Schack" data-source="post: 435333" data-attributes="member: 37907"><p>Tänkte bara göra er uppmärksamma om Sportconrads monteringsfusk och kolla om det är någon mer som upptäckt detta.</p><p></p><p>Hösten 05 köpte jag ett par Gotama 0506 med ett par marker 14 av sportconrad och bad att få dom monterade, vilket jag utgår från att majoriteten gör.</p><p></p><p>I mars 06 när jag var ute och åkte offpist lossnade den framdelen av bindningen på den ena skidan efter ett litet dropp. </p><p>Jag tog mig ner på en skida (åka offpist med en skida på foten och den andra på ryggen kan verka skoj, och det var skoj de första svängarna, men tur som jag hade var jag ganska nära pisten, och inte på mitt i ett exponerat åk)</p><p></p><p>Så fort jag kommit ner gick jag in till den lokala skidshoppen där de konstaterade att hålen där skruvarna hade suttit var ruttna eftersom sportconrad struntat i att lägga i epoxy.</p><p>Arg som ett bi ringde jag upp sportconrad och bad om att få reklamera skidan asap och få en ny skida och bindningen monterad korrekt.</p><p></p><p>Efter 2 veckor fick jag en ny skida, monterad och klar och allt var frid och fröjd.</p><p></p><p>Förra veckan gick jag igenom mina skidor innan en tävling och upptäckte då att en av skruvna i bakre bindningen stack ut lite högre än de övriga. Misstänkte att gängan gått sönder, och provade skruva lite försiktigt, men skruven fäste inte. Jag lämnade in skidan i riksgränsens skidshop och bad om att få en insert och att de kollade över skidan.</p><p>När jag hämtade skidan senare på eftermiddagen hade de varit tvungna att byta 11 av de 14 skruvarna som håller fast bindningarna eftersom skidorna var helt ruttna i hålen, och antagligen även i kärnan. Återigen fanns det inga spår av lim.</p><p></p><p>Detta är verkligen katastrof att de inte monterar bindningarna korrekt utan skiter i att limma hålen.</p><p>Tänk er att bindningen lossnar från skidan i mitten av ett exponerat åk, det kan ju leda till svåra skador och till och med död.</p><p></p><p>Är detta fallet en engångsföreteelse från Sportconrads sida, eller är det någon annan som varit med om att bindningen lossnat från skidan?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Christoffer_Schack, post: 435333, member: 37907"] Tänkte bara göra er uppmärksamma om Sportconrads monteringsfusk och kolla om det är någon mer som upptäckt detta. Hösten 05 köpte jag ett par Gotama 0506 med ett par marker 14 av sportconrad och bad att få dom monterade, vilket jag utgår från att majoriteten gör. I mars 06 när jag var ute och åkte offpist lossnade den framdelen av bindningen på den ena skidan efter ett litet dropp. Jag tog mig ner på en skida (åka offpist med en skida på foten och den andra på ryggen kan verka skoj, och det var skoj de första svängarna, men tur som jag hade var jag ganska nära pisten, och inte på mitt i ett exponerat åk) Så fort jag kommit ner gick jag in till den lokala skidshoppen där de konstaterade att hålen där skruvarna hade suttit var ruttna eftersom sportconrad struntat i att lägga i epoxy. Arg som ett bi ringde jag upp sportconrad och bad om att få reklamera skidan asap och få en ny skida och bindningen monterad korrekt. Efter 2 veckor fick jag en ny skida, monterad och klar och allt var frid och fröjd. Förra veckan gick jag igenom mina skidor innan en tävling och upptäckte då att en av skruvna i bakre bindningen stack ut lite högre än de övriga. Misstänkte att gängan gått sönder, och provade skruva lite försiktigt, men skruven fäste inte. Jag lämnade in skidan i riksgränsens skidshop och bad om att få en insert och att de kollade över skidan. När jag hämtade skidan senare på eftermiddagen hade de varit tvungna att byta 11 av de 14 skruvarna som håller fast bindningarna eftersom skidorna var helt ruttna i hålen, och antagligen även i kärnan. Återigen fanns det inga spår av lim. Detta är verkligen katastrof att de inte monterar bindningarna korrekt utan skiter i att limma hålen. Tänk er att bindningen lossnar från skidan i mitten av ett exponerat åk, det kan ju leda till svåra skador och till och med död. Är detta fallet en engångsföreteelse från Sportconrads sida, eller är det någon annan som varit med om att bindningen lossnat från skidan? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Sportconrad Fuskar Med Montering!
Tillbaka
Topp