Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Sportconrad Fuskar Med Montering!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 435455" data-attributes="member: 12152"><p>Sport Conrad är helt enkelt inget undantag mot branschen i övrigt. Det blir i princip alltid fel när man monterar i butik, oavsett vem som gör det. Det gäller speciellt om det är lite speciallösningar, som gamla bindningar på nya skidor eller liknande. Jag bifaller kören som säger att det enda alternativet är att montera själv. Hittills har jag gjort ett fel på kanske 40 monteringar (vände ett par Explosiv åt fel håll och borrade de två första hålen för tådelen bak!). Resterande har blivit korrekta. </p><p></p><p>I butik däremot tröttnade jag efter att det gång på gång blir fel av skiftande typ. Vart man än går och oavsett hur mycket man tycker att det borde gå att lita på verkstadspersonalen så har det för min del aldrig inträffat att det har blivit rätt utfört. Det handlar minst om ett tjugotal skidor, och blandar man in alla kompisars skidor också så är det säkert 100 par genom åren. Totalt sett i hela min åkarkrets kan man i dessa mängder av fall knappast få ihop tio korrekta monteringar. </p><p></p><p>Gör det själv alltså, eller räkna med att det blir snett, gängpaj, bubblor i belaget, glömt lim, omborrat för nära gamla hål, omborrat för att första borrningen blev fel, dåligt dragna skruvar, fullt med skit i hålen och därmed har skruvarna inte tagit, för korta skruvar, glömda skruvar, glömda delar under bindningen=bindningen går inte ner mot skidan, fel skruvar på fel plats, spräckt bindning pga sneda hål, eller favoriten "vi hade ingen mall, så jag gjorde det på frihand", aka "alla hål är åt helvete sneda". Lägg till detta vilka jäkla fel som helst som du kan komma på med din mest livliga fantasi så börjar du närma dig verkligheten. Jag bara väntar på första gången som en butik lyckas dra dit bindningen på belagssidan. Det är väl det enda jag saknar i min egen monteringshistorik. </p><p></p><p>Säga vad man vill om bindningssystem som Salomon Pilot, Tyrolia Railflex och liknande, eller plattor med förborrade hål. För den medvetne kunden är det ett gissel eftersom man inte kan välja bindning fritt, men för det stora flertalet är det en stor fördel eftersom butikspersonalen i princip inte kan misslyckas med monteringen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 435455, member: 12152"] Sport Conrad är helt enkelt inget undantag mot branschen i övrigt. Det blir i princip alltid fel när man monterar i butik, oavsett vem som gör det. Det gäller speciellt om det är lite speciallösningar, som gamla bindningar på nya skidor eller liknande. Jag bifaller kören som säger att det enda alternativet är att montera själv. Hittills har jag gjort ett fel på kanske 40 monteringar (vände ett par Explosiv åt fel håll och borrade de två första hålen för tådelen bak!). Resterande har blivit korrekta. I butik däremot tröttnade jag efter att det gång på gång blir fel av skiftande typ. Vart man än går och oavsett hur mycket man tycker att det borde gå att lita på verkstadspersonalen så har det för min del aldrig inträffat att det har blivit rätt utfört. Det handlar minst om ett tjugotal skidor, och blandar man in alla kompisars skidor också så är det säkert 100 par genom åren. Totalt sett i hela min åkarkrets kan man i dessa mängder av fall knappast få ihop tio korrekta monteringar. Gör det själv alltså, eller räkna med att det blir snett, gängpaj, bubblor i belaget, glömt lim, omborrat för nära gamla hål, omborrat för att första borrningen blev fel, dåligt dragna skruvar, fullt med skit i hålen och därmed har skruvarna inte tagit, för korta skruvar, glömda skruvar, glömda delar under bindningen=bindningen går inte ner mot skidan, fel skruvar på fel plats, spräckt bindning pga sneda hål, eller favoriten "vi hade ingen mall, så jag gjorde det på frihand", aka "alla hål är åt helvete sneda". Lägg till detta vilka jäkla fel som helst som du kan komma på med din mest livliga fantasi så börjar du närma dig verkligheten. Jag bara väntar på första gången som en butik lyckas dra dit bindningen på belagssidan. Det är väl det enda jag saknar i min egen monteringshistorik. Säga vad man vill om bindningssystem som Salomon Pilot, Tyrolia Railflex och liknande, eller plattor med förborrade hål. För den medvetne kunden är det ett gissel eftersom man inte kan välja bindning fritt, men för det stora flertalet är det en stor fördel eftersom butikspersonalen i princip inte kan misslyckas med monteringen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Sportconrad Fuskar Med Montering!
Tillbaka
Topp