Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Sportconrad Fuskar Med Montering!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 435644" data-attributes="member: 12152"><p>Då är du/ni en del av en riktigt exklusiv minoritet. Det handlar inte om en bitter inställning där jag och andra överdriver. Det är snarare löjligt att du inte vet att monteringar är ett stort problem för åkare som rör sig utanför butikernas standardsortiment. Går du in på valfri skidbutik i alperna med ett par rejält breda lagg och en begagnad racebindning i näven och ber att få det monterat så krävs det enormt mycket flyt för att det ska bli rätt. Så är det bara. Statistiken för min del talar sitt tydliga språk. Jag tror faktiskt att jag är överdrivet snäll om jag enligt tidigare inlägg säger att det är 90 gånger fel och 10 gånger helt korrekt per hundra monteringar för min och min åkarkrets del. Jag kan inte på rak arm komma på tio tillfällen då det har blivit helt rätt faktiskt. Själv har jag som sagt bara varit med om det en gång och det var i Sverige. Hör du runt lite i mina kretsar så är det fler åkare som aldrig har fått en korrekt montering än sådana som har haft tur på hälften av gångerna. Jag har inte ens på avvägar hört talas om någon som aldrig har haft problem. Däremot är det ganska vanligt att folk är så tekniskt omedvetna när det gäller utrustningen att dom inte märker att det sitter snett och vint. Dom bättrar ju på statistiken ända tills någon med koll får syn på skidorna...</p><p></p><p>Vilken butik jobbar du i? Jag är nästan sugen på att testa dig helt anonymt ett par gånger under nästa säsong för att se om det stämmer.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 435644, member: 12152"] Då är du/ni en del av en riktigt exklusiv minoritet. Det handlar inte om en bitter inställning där jag och andra överdriver. Det är snarare löjligt att du inte vet att monteringar är ett stort problem för åkare som rör sig utanför butikernas standardsortiment. Går du in på valfri skidbutik i alperna med ett par rejält breda lagg och en begagnad racebindning i näven och ber att få det monterat så krävs det enormt mycket flyt för att det ska bli rätt. Så är det bara. Statistiken för min del talar sitt tydliga språk. Jag tror faktiskt att jag är överdrivet snäll om jag enligt tidigare inlägg säger att det är 90 gånger fel och 10 gånger helt korrekt per hundra monteringar för min och min åkarkrets del. Jag kan inte på rak arm komma på tio tillfällen då det har blivit helt rätt faktiskt. Själv har jag som sagt bara varit med om det en gång och det var i Sverige. Hör du runt lite i mina kretsar så är det fler åkare som aldrig har fått en korrekt montering än sådana som har haft tur på hälften av gångerna. Jag har inte ens på avvägar hört talas om någon som aldrig har haft problem. Däremot är det ganska vanligt att folk är så tekniskt omedvetna när det gäller utrustningen att dom inte märker att det sitter snett och vint. Dom bättrar ju på statistiken ända tills någon med koll får syn på skidorna... Vilken butik jobbar du i? Jag är nästan sugen på att testa dig helt anonymt ett par gånger under nästa säsong för att se om det stämmer. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Sportconrad Fuskar Med Montering!
Tillbaka
Topp