Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Sportconrad Fuskar Med Montering!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MarkusO" data-source="post: 435916" data-attributes="member: 13390"><p>Precis. Där har vi nyckeltalet. Och jag har kommit fram till att snittet helt enkelt är för dåligt för att jag ska våga lita på att resultatet blir bra. Vad är acceptabelt då menar du? Hälften rätt? 70%? 90%? 99%? Jag menar, skidor kostar ju en del i relation till de 10 minuter det tar att borra sönder dom. </p><p></p><p>Face it, det är inte kul att få sina nya dyra skidor förstörda bara för att nån nöt ska visa hur snabbt han kan borra med sin fina maskin. Är den som utför jobbet noggrann så blir det inte fel. Jag behöver ingen ödmjukhet alls i det här ärendet. Att montera fel är inget annat än klantigt, slarvigt, nonchalant, störigt och onödigt. OOooo vad lätt det är att vara "tillmötesgående" när storstolpen i verkstaden har borrat sönder en late model för 8kkr som det har väntats i månader på - bara för att monteringen skulle gå 1 minut snabbare.</p><p></p><p>Gamla bindningar... baahh... De salomonbindningar som jag refererar till ovan är visserligen från -94 och således tom äldre än ditt 12-års-exempel, men Salomon har ju inte ändrat hålbilden sen stenåldern. Menar du att jag ska köpa nya, plastiga skitbindningar med samma hålbild bara för att ge ett igenkännandets skimmer för montören? Skulle inte tro det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MarkusO, post: 435916, member: 13390"] Precis. Där har vi nyckeltalet. Och jag har kommit fram till att snittet helt enkelt är för dåligt för att jag ska våga lita på att resultatet blir bra. Vad är acceptabelt då menar du? Hälften rätt? 70%? 90%? 99%? Jag menar, skidor kostar ju en del i relation till de 10 minuter det tar att borra sönder dom. Face it, det är inte kul att få sina nya dyra skidor förstörda bara för att nån nöt ska visa hur snabbt han kan borra med sin fina maskin. Är den som utför jobbet noggrann så blir det inte fel. Jag behöver ingen ödmjukhet alls i det här ärendet. Att montera fel är inget annat än klantigt, slarvigt, nonchalant, störigt och onödigt. OOooo vad lätt det är att vara "tillmötesgående" när storstolpen i verkstaden har borrat sönder en late model för 8kkr som det har väntats i månader på - bara för att monteringen skulle gå 1 minut snabbare. Gamla bindningar... baahh... De salomonbindningar som jag refererar till ovan är visserligen från -94 och således tom äldre än ditt 12-års-exempel, men Salomon har ju inte ändrat hålbilden sen stenåldern. Menar du att jag ska köpa nya, plastiga skitbindningar med samma hålbild bara för att ge ett igenkännandets skimmer för montören? Skulle inte tro det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Sportconrad Fuskar Med Montering!
Tillbaka
Topp