Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Sportconrad Fuskar Med Montering!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="la_grave" data-source="post: 999923" data-attributes="member: 29415"><p>MnO:</p><p></p><p>Kan dina problem med monteringar ha att göra med att du verkar sprida ut dina monteringsuppdrag över hela världen och aldrig blir en känd kund?</p><p></p><p>Jag har monterat drygt ett tiotal par skidor i La Grave senaste fem åren. Har haft två problem:</p><p></p><p>1. Första paret jag monterade här i byn (dvs innan jag var igenkänd). Ett par Nordica Beast där de monterat bindningen någon dm för långt fram. MEN de kan faktiskt ha varit oskyldiga: jag fick köpa skidorna billigt eftersom trycket blivit fel, om jag minns rätt stod det 178 på en 188-skida. De monterade bindningen centrerat kring "mittmarkeringen" på ovansidan av skidan - som satt en dm framför mittmarkeringen på sidan. Nu var det iofs så att markeringen på ovansidan var en del av dekorationen så den kanske inte var den man skulle utgått från vid montering i alla fall (men det är lite elakt av Nordica att göra en sådan dekoration). Detta var mina första "feta" (eeh) skidor och jag fick dem precis dagen före ett snöfall och tänkte att nu skulle det bli annorlunda (jämfört med mina X-Scream) men jag fick slita med bakvikt en hel dag och var mycket besviken på konceptet feta skidor. Av alla människor var det sedan Doug Coombs, som när jag delade släplift med honom, tyckte proportionerna såg konstiga ut och det hade han ju rätt i. Reklamation och fick ett par Head Monster 103 istället. Nordicorna pluggades och gick till uthyrning.</p><p></p><p>2. <a href="https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=86225" target="_blank">Den här tråden</a>. Återigen fanns det nog goda ursäkter för felet, antingen var skidan felaktig eller så krävde den väldigt speciell montering - utan att tillverkaren (Goode) skickade med en instruktion.</p><p></p><p>Utöver dessa två incidenter har alla mina monteringar fungerat bra. Ja, då med undantag för en telemarksontering där skruvarna så småningom gav upp. Fast det är hör väl till telemark. Just det, glömde en incident, mitt första par Goode (!) där de skickade med någon slags demo-/hyrbindning med en skidbroms som var alldeles för smal! Men det var Goode. Aldrig mer Goode! Men numera är jag känd av skidmontörerna och de vet att de inte kan fuska. Och på något sätt tror jag att någon som gör flera moneringar/dag har bättre handlag än någon som för ett par om året.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="la_grave, post: 999923, member: 29415"] MnO: Kan dina problem med monteringar ha att göra med att du verkar sprida ut dina monteringsuppdrag över hela världen och aldrig blir en känd kund? Jag har monterat drygt ett tiotal par skidor i La Grave senaste fem åren. Har haft två problem: 1. Första paret jag monterade här i byn (dvs innan jag var igenkänd). Ett par Nordica Beast där de monterat bindningen någon dm för långt fram. MEN de kan faktiskt ha varit oskyldiga: jag fick köpa skidorna billigt eftersom trycket blivit fel, om jag minns rätt stod det 178 på en 188-skida. De monterade bindningen centrerat kring "mittmarkeringen" på ovansidan av skidan - som satt en dm framför mittmarkeringen på sidan. Nu var det iofs så att markeringen på ovansidan var en del av dekorationen så den kanske inte var den man skulle utgått från vid montering i alla fall (men det är lite elakt av Nordica att göra en sådan dekoration). Detta var mina första "feta" (eeh) skidor och jag fick dem precis dagen före ett snöfall och tänkte att nu skulle det bli annorlunda (jämfört med mina X-Scream) men jag fick slita med bakvikt en hel dag och var mycket besviken på konceptet feta skidor. Av alla människor var det sedan Doug Coombs, som när jag delade släplift med honom, tyckte proportionerna såg konstiga ut och det hade han ju rätt i. Reklamation och fick ett par Head Monster 103 istället. Nordicorna pluggades och gick till uthyrning. 2. [url=https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=86225]Den här tråden[/url]. Återigen fanns det nog goda ursäkter för felet, antingen var skidan felaktig eller så krävde den väldigt speciell montering - utan att tillverkaren (Goode) skickade med en instruktion. Utöver dessa två incidenter har alla mina monteringar fungerat bra. Ja, då med undantag för en telemarksontering där skruvarna så småningom gav upp. Fast det är hör väl till telemark. Just det, glömde en incident, mitt första par Goode (!) där de skickade med någon slags demo-/hyrbindning med en skidbroms som var alldeles för smal! Men det var Goode. Aldrig mer Goode! Men numera är jag känd av skidmontörerna och de vet att de inte kan fuska. Och på något sätt tror jag att någon som gör flera moneringar/dag har bättre handlag än någon som för ett par om året. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Sportconrad Fuskar Med Montering!
Tillbaka
Topp