Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Sportconradmänniskor i ett nötskal
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="streimert" data-source="post: 942442" data-attributes="member: 40123"><p>Intressant debatt som nog aldrig kommer ta slut. </p><p>Angående lokala butiker/service center etc har jag full förståelse för och deras oro om import utifrån. JAg har själv köpt 4-5par skidor från Tyskland,. och skiljer det ca 3000-4000sek mellan tyskland och SE är valet enkelt. Framförallt då jag aldrig har haft några som helt problem med detta från tyskland. Samtidigt så finns det aktörer som också visat sig på tå för mig,, så jag också har köpt skidor i sverige (alpingaraget + snö & sjö) då som har varit ca 1000sek dyraren än vad jag kan få det från tyskland. Det är ju så att man vill ju gynna lokala handlare som är duktiga, MEN det finns ett pris för det. </p><p></p><p>Jag tror att de svenska handlarna alltid kommer ha det bra när det gäller "svensson" familjer etc som kunder (de som inte har sån koll som "prylbögar" som tex som på detta forumet). Däremot kommer det alltid finnas en nisch som söker sig på annat håll. Den del som de svenska handlarna då kanske skall fokusera med för att få sin budget att gå runt, är då som ovannämnt med know-how angående pjäxor, kringutrustning etc. som kräver en annan kompentens etc och inte "bara" är "lagervaror"...</p><p></p><p>Som sagt allt har ett pris och jag tror att det som sker är inte så omfattande, utan rör sig en liten grupp.....</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="streimert, post: 942442, member: 40123"] Intressant debatt som nog aldrig kommer ta slut. Angående lokala butiker/service center etc har jag full förståelse för och deras oro om import utifrån. JAg har själv köpt 4-5par skidor från Tyskland,. och skiljer det ca 3000-4000sek mellan tyskland och SE är valet enkelt. Framförallt då jag aldrig har haft några som helt problem med detta från tyskland. Samtidigt så finns det aktörer som också visat sig på tå för mig,, så jag också har köpt skidor i sverige (alpingaraget + snö & sjö) då som har varit ca 1000sek dyraren än vad jag kan få det från tyskland. Det är ju så att man vill ju gynna lokala handlare som är duktiga, MEN det finns ett pris för det. Jag tror att de svenska handlarna alltid kommer ha det bra när det gäller "svensson" familjer etc som kunder (de som inte har sån koll som "prylbögar" som tex som på detta forumet). Däremot kommer det alltid finnas en nisch som söker sig på annat håll. Den del som de svenska handlarna då kanske skall fokusera med för att få sin budget att gå runt, är då som ovannämnt med know-how angående pjäxor, kringutrustning etc. som kräver en annan kompentens etc och inte "bara" är "lagervaror"... Som sagt allt har ett pris och jag tror att det som sker är inte så omfattande, utan rör sig en liten grupp..... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Sportconradmänniskor i ett nötskal
Tillbaka
Topp