Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Sportconradmänniskor i ett nötskal
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 942449" data-attributes="member: 13863"><p>@jjosefsson</p><p>Du bör nog slipa dina försäljningsargumnet en smula och fundera på om det är dina potentiella kunder det är fel på eller på dig och din butik. Det är så lätt, så lätt att skylla på marknaden (läs kunderna) istället för att göra en genomlysning av den egna verksamheten. Detta är marknadsekonomi i Europa anno 2012, gillar du den inte eller kunderna som agerar klockrent enligt marknadsteorier så finns det ju fortfarande nationer runt om i världen som stenhårt skyddar sina intresse genom såväl handelshinder som informationsmurar, kanske något för dig?</p><p></p><p>Grundproblemenen är ju inte så svåra att identifiera ... vad som gör att jag väljer att köpa skidor från SC är ... i första hand tre "P", Pris, Pris och Pris. Ett bra exempel på att det faktiskt går att konkurrera är hemelektronikbranschen där det för 7-8 år sedan fanns mycket pengar att tjäna på att handla från England eller Tyskland, idag har branschen anpassat sig och priserna i Sverige är helt OK! </p><p></p><p>Men jag är extremt nyfiken på hur du (jjosefsson) identifierar ett par skidor sålda från SC, sitter det klisterlappar på med "SC" är det naturligtvis enkelt, men annars? Sen är ju en intressant fråga hur du ställer dig till alla andra som köper skidor utomlands, är jag välkommen till din butik om jag köpt min skidor i St.Moritz men inte om jag köpt dem i Garmisch?</p><p></p><p>Men oavsett hur du identifierar mina skidor kan du vara helt säker på att jag aldrig någonsin kommer igen till din butik (om du vägrar serva mina skidor löpta från SC) och att du aktivt har medverkat till ytterligare försäljning hos SC ... är det verkligen det du vill uppnå?</p><p></p><p>/MM</p><p></p><p>PS! Kul debatt! Gillar Havrebollsinlägg starkt! DS.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 942449, member: 13863"] @jjosefsson Du bör nog slipa dina försäljningsargumnet en smula och fundera på om det är dina potentiella kunder det är fel på eller på dig och din butik. Det är så lätt, så lätt att skylla på marknaden (läs kunderna) istället för att göra en genomlysning av den egna verksamheten. Detta är marknadsekonomi i Europa anno 2012, gillar du den inte eller kunderna som agerar klockrent enligt marknadsteorier så finns det ju fortfarande nationer runt om i världen som stenhårt skyddar sina intresse genom såväl handelshinder som informationsmurar, kanske något för dig? Grundproblemenen är ju inte så svåra att identifiera ... vad som gör att jag väljer att köpa skidor från SC är ... i första hand tre "P", Pris, Pris och Pris. Ett bra exempel på att det faktiskt går att konkurrera är hemelektronikbranschen där det för 7-8 år sedan fanns mycket pengar att tjäna på att handla från England eller Tyskland, idag har branschen anpassat sig och priserna i Sverige är helt OK! Men jag är extremt nyfiken på hur du (jjosefsson) identifierar ett par skidor sålda från SC, sitter det klisterlappar på med "SC" är det naturligtvis enkelt, men annars? Sen är ju en intressant fråga hur du ställer dig till alla andra som köper skidor utomlands, är jag välkommen till din butik om jag köpt min skidor i St.Moritz men inte om jag köpt dem i Garmisch? Men oavsett hur du identifierar mina skidor kan du vara helt säker på att jag aldrig någonsin kommer igen till din butik (om du vägrar serva mina skidor löpta från SC) och att du aktivt har medverkat till ytterligare försäljning hos SC ... är det verkligen det du vill uppnå? /MM PS! Kul debatt! Gillar Havrebollsinlägg starkt! DS. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Sportconradmänniskor i ett nötskal
Tillbaka
Topp