Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Sportconradmänniskor i ett nötskal
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kappakomplett" data-source="post: 942576" data-attributes="member: 118552"><p>Ett informativt inlägg av havreboll. Kan säga att jag har likartade erfarenheter av Alpingaraget. Första gången jag var där, för en si så där 5-6 år sedan, så fick jag superservice. Kom in med ett par pjäxor jag köpt utomlands som inte satt bra. Men inga sura miner för att det inte var en pjäxa som dom sålt själva. Efter en utfrågning av mina åkvanor och kompetens och okulärinspektion av grisklövarna så blev det en conformable som satt helt perfekt. Det krävdes en tryckning av skalet men efter det var det så bra det kan bli. Mitt intryck var att här fanns det en sagolik kompetens.</p><p>Så nu när det var dags för turpjäxor stegar jag in där i december 2011, på förmiddagen, och blir hänvisad till en påstridig försäljare som inte frågar vad jag är ute efter annat än i största allmänhet och sedan direkt plockar fram förra årets Garmontpjäxor. Dessa sitter inte bra, men istället för att ta fram några andra märken så är det en massa snack om att trycka ut dessa Garmontpjäxor. Man anar att det är läge för Alpingaraget att försöka bli av med förra årets modeller... Sen ursäktar sig försäljaren och försvinner för att plocka fram det ena och det andra åt en annan kund. Kommer tillbaka efter tio minuter och börjar stöka med Garmontpjäxor igen. Då lägger jag ner och går därifrån. </p><p>Går istället till Alpint vid St Eriksplan, och får där ett mycket mer seriöst bemötande. Här frågar säljaren vad jag ska ha pjäxan till, vilka slags turer jag har tänkt ming etc etc. Sen får jag själv titta igenom sortimentet och vi går igenom ett antal pjäxor. Det blir ett par Dynafit tlt 5 med gjuten sula och det har varit kanon. </p><p></p><p>Jag tror säkert att det finns kompetent personal på Alpingaraget, men jag vet nu att det inte är ngn garanti för att man träffar en av dem när man går dit. Proffs och halvproffs som handlar där vet naturligtvis vilka (eller ska jag säga vem?) som kan något och vilka som har börjat veckan innnan...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kappakomplett, post: 942576, member: 118552"] Ett informativt inlägg av havreboll. Kan säga att jag har likartade erfarenheter av Alpingaraget. Första gången jag var där, för en si så där 5-6 år sedan, så fick jag superservice. Kom in med ett par pjäxor jag köpt utomlands som inte satt bra. Men inga sura miner för att det inte var en pjäxa som dom sålt själva. Efter en utfrågning av mina åkvanor och kompetens och okulärinspektion av grisklövarna så blev det en conformable som satt helt perfekt. Det krävdes en tryckning av skalet men efter det var det så bra det kan bli. Mitt intryck var att här fanns det en sagolik kompetens. Så nu när det var dags för turpjäxor stegar jag in där i december 2011, på förmiddagen, och blir hänvisad till en påstridig försäljare som inte frågar vad jag är ute efter annat än i största allmänhet och sedan direkt plockar fram förra årets Garmontpjäxor. Dessa sitter inte bra, men istället för att ta fram några andra märken så är det en massa snack om att trycka ut dessa Garmontpjäxor. Man anar att det är läge för Alpingaraget att försöka bli av med förra årets modeller... Sen ursäktar sig försäljaren och försvinner för att plocka fram det ena och det andra åt en annan kund. Kommer tillbaka efter tio minuter och börjar stöka med Garmontpjäxor igen. Då lägger jag ner och går därifrån. Går istället till Alpint vid St Eriksplan, och får där ett mycket mer seriöst bemötande. Här frågar säljaren vad jag ska ha pjäxan till, vilka slags turer jag har tänkt ming etc etc. Sen får jag själv titta igenom sortimentet och vi går igenom ett antal pjäxor. Det blir ett par Dynafit tlt 5 med gjuten sula och det har varit kanon. Jag tror säkert att det finns kompetent personal på Alpingaraget, men jag vet nu att det inte är ngn garanti för att man träffar en av dem när man går dit. Proffs och halvproffs som handlar där vet naturligtvis vilka (eller ska jag säga vem?) som kan något och vilka som har börjat veckan innnan... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Sportconradmänniskor i ett nötskal
Tillbaka
Topp