Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Sportconradmänniskor i ett nötskal
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 943099" data-attributes="member: 32948"><p>Det finns en poäng i det du säger. Har man koll på vad man vill ha för skida är det bara att leta upp den och köpa. (Jag har själv aldrig provat en skida innan jag köpt den) </p><p>Idag börjar det dock bli så många kategorier och underkategorier att det är nyttigt att ha testat åtminstone de olika grundläggande shape-alternativen. </p><p>Det är ganska lätt att resonera sig fram till att man behöver en mid-fat för allroundbruk, men att bestämma sig för att det ska vara just en lätt bakmonterad 5-punktsskida med lätt spann under foten, rejäl tiprocker, lätt tailrocker progressiv skärning, taper och tapered nose och tail - då måste man kanske ha testat alla dessa egenskaper hos olika skidor för att förstå vad de olika egenskaperna gör med en skida. Är man intresserad av det här och känner efter när man åker olika skidtyper tror jag ett skidtest kan vara väldigt givande.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 943099, member: 32948"] Det finns en poäng i det du säger. Har man koll på vad man vill ha för skida är det bara att leta upp den och köpa. (Jag har själv aldrig provat en skida innan jag köpt den) Idag börjar det dock bli så många kategorier och underkategorier att det är nyttigt att ha testat åtminstone de olika grundläggande shape-alternativen. Det är ganska lätt att resonera sig fram till att man behöver en mid-fat för allroundbruk, men att bestämma sig för att det ska vara just en lätt bakmonterad 5-punktsskida med lätt spann under foten, rejäl tiprocker, lätt tailrocker progressiv skärning, taper och tapered nose och tail - då måste man kanske ha testat alla dessa egenskaper hos olika skidor för att förstå vad de olika egenskaperna gör med en skida. Är man intresserad av det här och känner efter när man åker olika skidtyper tror jag ett skidtest kan vara väldigt givande. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Sportconradmänniskor i ett nötskal
Tillbaka
Topp