Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Sportconradmänniskor i ett nötskal
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FlyingW" data-source="post: 946962" data-attributes="member: 89967"><p>Håller till stor del med la_grave, det mesta kan man faktiskt ta reda på i förhand. Kort eller lång radie beroende på vad man vill ha skidan till, bredd, längd, vikt osv. Det som inte går att avgöra genom detta får man såklart vara beredd att anpassa sig efter åkmässigt, vilket inte borde vara något problem för de flesta hygglig åkare.</p><p></p><p>Det enda som gör att jag inte helt håller med är just styvhet-mjukhet-flex aspekten i skidorna. Detta tycker jag är omöjligt att få sig en bra bild av genom att läsa sig runt på nätet. Ska man handla i butik går det att få ett "hmm", men här finns helt klart en poäng med att teståka.</p><p></p><p>Även om man bör vara beredd på att anpassa sig så kan det vara lite väl svårt att få en bild av hur skidan flexar fram, bak osv.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FlyingW, post: 946962, member: 89967"] Håller till stor del med la_grave, det mesta kan man faktiskt ta reda på i förhand. Kort eller lång radie beroende på vad man vill ha skidan till, bredd, längd, vikt osv. Det som inte går att avgöra genom detta får man såklart vara beredd att anpassa sig efter åkmässigt, vilket inte borde vara något problem för de flesta hygglig åkare. Det enda som gör att jag inte helt håller med är just styvhet-mjukhet-flex aspekten i skidorna. Detta tycker jag är omöjligt att få sig en bra bild av genom att läsa sig runt på nätet. Ska man handla i butik går det att få ett "hmm", men här finns helt klart en poäng med att teståka. Även om man bör vara beredd på att anpassa sig så kan det vara lite väl svårt att få en bild av hur skidan flexar fram, bak osv. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Sportconradmänniskor i ett nötskal
Tillbaka
Topp