Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Sportlov v8 utan enorma köer?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="DrDim" data-source="post: 1275814" data-attributes="member: 176381"><p>Tror jag stod och väntade max 5min i Lofsdalen någon gång vecka 8 förra året. Bra fallhöjd (492m) dock är toppen vindkänslig så ibland går inte toppliften som är sifflift men finns släpplift då. Första sittliften ligger vindskyddad men det är bara blåa och gröna backar som dock är fina att åka och äventyret gillar alla barn (pist med sparade träd och smågångar i skogen). Borta vid bergsliften är det aldrig någon kö och prata om och roliga backar. Sen erbjuder Lofsdalen fantastiskt fin längdåkning med fina vyer. Liftkortet är för övrigt ganska billigt.</p><p></p><p>Har själv inte åkt i Fjätervålen men man kan ju köpa kort som gäller där, Idre och Idre Himmelfjäll. Kan dock tänka mig att det är en del köer i Idre, var där i mellandagarna och då var det kanske 10min kö som värst vid väst 6an dock var det noll kö på ost 6an och nord 6an. Oklart om gondolen hinner öppna till v8 de verkar vara väldigt nära och har hängt upp gondoler, gissar att de satsar på v9 iaf. Hinner den öppna lär det svälja en del i kapacitet. Har aldrig varit där v8 så det kanske är annat läge än runt jul. En fördel i Idre är öppettider på vissa liftar till kl 18 varje dag.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="DrDim, post: 1275814, member: 176381"] Tror jag stod och väntade max 5min i Lofsdalen någon gång vecka 8 förra året. Bra fallhöjd (492m) dock är toppen vindkänslig så ibland går inte toppliften som är sifflift men finns släpplift då. Första sittliften ligger vindskyddad men det är bara blåa och gröna backar som dock är fina att åka och äventyret gillar alla barn (pist med sparade träd och smågångar i skogen). Borta vid bergsliften är det aldrig någon kö och prata om och roliga backar. Sen erbjuder Lofsdalen fantastiskt fin längdåkning med fina vyer. Liftkortet är för övrigt ganska billigt. Har själv inte åkt i Fjätervålen men man kan ju köpa kort som gäller där, Idre och Idre Himmelfjäll. Kan dock tänka mig att det är en del köer i Idre, var där i mellandagarna och då var det kanske 10min kö som värst vid väst 6an dock var det noll kö på ost 6an och nord 6an. Oklart om gondolen hinner öppna till v8 de verkar vara väldigt nära och har hängt upp gondoler, gissar att de satsar på v9 iaf. Hinner den öppna lär det svälja en del i kapacitet. Har aldrig varit där v8 så det kanske är annat läge än runt jul. En fördel i Idre är öppettider på vissa liftar till kl 18 varje dag. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Sportlov v8 utan enorma köer?
Tillbaka
Topp