Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Sportlov v8 utan enorma köer?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Chew" data-source="post: 1275892" data-attributes="member: 184705"><p>Folk här kommer säkert inte hålla med för att berget anses väl för litet om man läser tråden, men Romme slår faktiskt det mesta i fjällen om du vill mata mest fallhöjdsmeter/timme. Jag har varit där 2 ggr i år över dagen och det är överlägset allt annat i Sverige liftkapacitetsmässigt. Det kan inte heller bli för mycket köer för de säljer ett max-antal skipass per dag och jag har varit där när det varit slut och är man smart är det inte mycket köer. Först upp, lunch vid 11, så är det helt lugnt. Särskilt om man väljer lift med omsorg. Fick 7317 fhm senast jag var där när nästan alla skipass var slut och då åkte vi hem en timme innan liftarna stängde och segade en del. Finns ett par släpliftar det aldrig är kö till för alla åker sittliftarna. Alla sittliftar är expressliftar. Där det var kö var det raka vägen in i singelkön.</p><p></p><p>Ok, men backarna då? Riktigt trevliga, särskilt de runt Götes Express och de svarta pisterna som är mot Syd. Lite Nordamerika-inspirerat med skog och svängar kvar. Ja, det är begränsad fallhöjd, men om man åker slalomsvängar istället för Super G ner för backen så skriker ändå låren av mjölksyra längst ner så knappast ett problem. Dessutom hade de säkrat upp med mycket snö i år så riktigt bra underlag. </p><p></p><p>Nej, jag jobbar inte för Romme på något sätt och jag har varit i Trysil, Åre, Idre, Sälen (alla orter), Vemdalen och Ramundberget och jag tycker fortfarande Romme är fantastiskt. </p><p></p><p>Börjar på allvar fundera på att man skulle ta en hel weekend där istället för bara över dagen från Stockholm vilket jag aldrig hade funderat på för 20 år sedan. Det har blivit så mycket bättre. Liftarna är också vindskyddade så tror inte de stänger särskilt ofta pga vind vilket känns vanligare i fjällen.</p><p></p><p>Nu ska jag ändå till Vemdalsskalet vecka 10 och absolut är det bättre backar, men jag är ju lite orolig för liftköerna och verkar ju inte vara mycket snö heller jämfört med Romme.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Chew, post: 1275892, member: 184705"] Folk här kommer säkert inte hålla med för att berget anses väl för litet om man läser tråden, men Romme slår faktiskt det mesta i fjällen om du vill mata mest fallhöjdsmeter/timme. Jag har varit där 2 ggr i år över dagen och det är överlägset allt annat i Sverige liftkapacitetsmässigt. Det kan inte heller bli för mycket köer för de säljer ett max-antal skipass per dag och jag har varit där när det varit slut och är man smart är det inte mycket köer. Först upp, lunch vid 11, så är det helt lugnt. Särskilt om man väljer lift med omsorg. Fick 7317 fhm senast jag var där när nästan alla skipass var slut och då åkte vi hem en timme innan liftarna stängde och segade en del. Finns ett par släpliftar det aldrig är kö till för alla åker sittliftarna. Alla sittliftar är expressliftar. Där det var kö var det raka vägen in i singelkön. Ok, men backarna då? Riktigt trevliga, särskilt de runt Götes Express och de svarta pisterna som är mot Syd. Lite Nordamerika-inspirerat med skog och svängar kvar. Ja, det är begränsad fallhöjd, men om man åker slalomsvängar istället för Super G ner för backen så skriker ändå låren av mjölksyra längst ner så knappast ett problem. Dessutom hade de säkrat upp med mycket snö i år så riktigt bra underlag. Nej, jag jobbar inte för Romme på något sätt och jag har varit i Trysil, Åre, Idre, Sälen (alla orter), Vemdalen och Ramundberget och jag tycker fortfarande Romme är fantastiskt. Börjar på allvar fundera på att man skulle ta en hel weekend där istället för bara över dagen från Stockholm vilket jag aldrig hade funderat på för 20 år sedan. Det har blivit så mycket bättre. Liftarna är också vindskyddade så tror inte de stänger särskilt ofta pga vind vilket känns vanligare i fjällen. Nu ska jag ändå till Vemdalsskalet vecka 10 och absolut är det bättre backar, men jag är ju lite orolig för liftköerna och verkar ju inte vara mycket snö heller jämfört med Romme. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Sportlov v8 utan enorma köer?
Tillbaka
Topp