Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
spraya hjälm
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Siimson" data-source="post: 387115" data-attributes="member: 72250"><p>Jag målade om min Protec hjälm förre vintern. Börja med att skydda insidan av hjälmen med tex "maskeringstape" och ta ut alla "lösa" delar. Sedan är det är bara spraya jämnt och fint från ett raltivt långt avstånd. Man bör nog spraya i runt 5 olika omgångar och låta färgen torka mellan varje. Sen kan det nog vara bra att använda typ "Klarlack" tror jag det heter, går iallfall att köpa på vilken färgaffär/byggvaruhus som helst. </p><p>Den ska man spraya i några lager ovanpå färgen, ska tydligen hålla bättre på det sättet. Men man får räkna med att man får upprepa hela prossesen efter en tid då färgen givetsvis slits ut. Om man får för sig att sätta på stickers på hjälmen bör man vara ganska säker på att man verkligen vill ha dom, färgen kan nämligen ha en tendens att följa med av när man sliter av dom. </p><p></p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Siimson, post: 387115, member: 72250"] Jag målade om min Protec hjälm förre vintern. Börja med att skydda insidan av hjälmen med tex "maskeringstape" och ta ut alla "lösa" delar. Sedan är det är bara spraya jämnt och fint från ett raltivt långt avstånd. Man bör nog spraya i runt 5 olika omgångar och låta färgen torka mellan varje. Sen kan det nog vara bra att använda typ "Klarlack" tror jag det heter, går iallfall att köpa på vilken färgaffär/byggvaruhus som helst. Den ska man spraya i några lager ovanpå färgen, ska tydligen hålla bättre på det sättet. Men man får räkna med att man får upprepa hela prossesen efter en tid då färgen givetsvis slits ut. Om man får för sig att sätta på stickers på hjälmen bör man vara ganska säker på att man verkligen vill ha dom, färgen kan nämligen ha en tendens att följa med av när man sliter av dom. Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
spraya hjälm
Tillbaka
Topp