Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Sprucken plast Salomon L7
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1071237" data-attributes="member: 12152"><p>Det där har varit en ganska vanlig skada i många år på Salomonbindningar upp till och med S914, dvs de som har den infästningen. Om det händer brukar det inträffa efter minst hundra åkdagar och då framförallt på bindningar där monteringen har varit lite sned från början så att det har funnits en snedbelastning. Det är dock sällan ett allvarligt problem, eftersom den skruven är en form av lätt flytande montering på Salomons låg- och mellanklassbindningar. Jag har alltid tyckt att det är en ganska konstig konstruktion, eftersom det bakre skruvparet inte går igenom bottenplattan, utan bara sitter utanför och håller fast plattan via en mycket mjuk plastdetalj. Istället tas den mesta kraften upp av det främre skruvparet som sitter direkt genom plattan. Om din dotter är liten och lätt kan hon säkerligen fortsätta att åka med den där utan problem. Men det är dumt att chansa när det gäller bindningar. Ett haveri kan vara riktigt farligt om det sker på fel ställe.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1071237, member: 12152"] Det där har varit en ganska vanlig skada i många år på Salomonbindningar upp till och med S914, dvs de som har den infästningen. Om det händer brukar det inträffa efter minst hundra åkdagar och då framförallt på bindningar där monteringen har varit lite sned från början så att det har funnits en snedbelastning. Det är dock sällan ett allvarligt problem, eftersom den skruven är en form av lätt flytande montering på Salomons låg- och mellanklassbindningar. Jag har alltid tyckt att det är en ganska konstig konstruktion, eftersom det bakre skruvparet inte går igenom bottenplattan, utan bara sitter utanför och håller fast plattan via en mycket mjuk plastdetalj. Istället tas den mesta kraften upp av det främre skruvparet som sitter direkt genom plattan. Om din dotter är liten och lätt kan hon säkerligen fortsätta att åka med den där utan problem. Men det är dumt att chansa när det gäller bindningar. Ett haveri kan vara riktigt farligt om det sker på fel ställe. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Sprucken plast Salomon L7
Tillbaka
Topp