Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
St Anton 09/10 säsongtråd
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="hellbergarn" data-source="post: 588843" data-attributes="member: 54206"><p>Kan bara passa på att uppdatera med lite färsk info om St Anton. Har varit där i en vecka nu. Som det ser ut nu så är det för tillfället inte så mycket lediga jobb i byn. Jag tror det beror på att i stort sätt inga stora hotell eller restauranger har öppnat än. Sen säger också många att all deras personal från förra året har kommit tillbaka. Detta är nog p.g.a. att arbetslösheten i Sverige och övriga Europa är så hög att har man ett jobb från förra året i St Anton så åker man tillbaka och tar det.</p><p></p><p>Får hålla tummarna för att det är p.g.a. att inga hotell och restauranger öppnat än. Någon med tidigare erfarenhet som kan bekräfta döperiod på jobbfronten under mitten på november? Va där 2007 också men då hade jag allt klart innan jag kom ner så jag vet inte riktigt hur det funkar. Själv har jag lyckats hitta ett toppenjobb på Hotel Post som diskare, 18:00-23:00 är mina arbetstider och riktigt bra betalt =)</p><p></p><p>Vad gäller säsongsöppningen så ser det inte så ljust ut. När jag kom ner 10:e så var det betydligt mycket mer snö än nu. Sedan dess har det varit plusgrader upp till 3500 möh och regn. Så det finns risk att snön regnat bort även på valluga som "bara" är drygt 2800 möh. </p><p></p><p>Försök fixa boende innan ni kommer ner, vissa har fått betala 39 euro/natt och person.</p><p></p><p>Lycka till!</p><p></p><p>EDIT: Sry för det där med liftkortspriset. Dock visar det sig att skatterna faktiskt har förändrats, visste inte det när jag skrev mitt oseriösa inlägg. Det är tydligen dyrare, skattemässigt, i år för arbetsgivarna att fixa boende för personalen så vissa har valt att inte inkludera boende med jobb som dom tidigare gjort. Det gör ju dock bara att det blir fler lediga rum och boenden att hyra. Det jag vill säga är att satsa på att försöka fixa ett eget boende.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="hellbergarn, post: 588843, member: 54206"] Kan bara passa på att uppdatera med lite färsk info om St Anton. Har varit där i en vecka nu. Som det ser ut nu så är det för tillfället inte så mycket lediga jobb i byn. Jag tror det beror på att i stort sätt inga stora hotell eller restauranger har öppnat än. Sen säger också många att all deras personal från förra året har kommit tillbaka. Detta är nog p.g.a. att arbetslösheten i Sverige och övriga Europa är så hög att har man ett jobb från förra året i St Anton så åker man tillbaka och tar det. Får hålla tummarna för att det är p.g.a. att inga hotell och restauranger öppnat än. Någon med tidigare erfarenhet som kan bekräfta döperiod på jobbfronten under mitten på november? Va där 2007 också men då hade jag allt klart innan jag kom ner så jag vet inte riktigt hur det funkar. Själv har jag lyckats hitta ett toppenjobb på Hotel Post som diskare, 18:00-23:00 är mina arbetstider och riktigt bra betalt =) Vad gäller säsongsöppningen så ser det inte så ljust ut. När jag kom ner 10:e så var det betydligt mycket mer snö än nu. Sedan dess har det varit plusgrader upp till 3500 möh och regn. Så det finns risk att snön regnat bort även på valluga som "bara" är drygt 2800 möh. Försök fixa boende innan ni kommer ner, vissa har fått betala 39 euro/natt och person. Lycka till! EDIT: Sry för det där med liftkortspriset. Dock visar det sig att skatterna faktiskt har förändrats, visste inte det när jag skrev mitt oseriösa inlägg. Det är tydligen dyrare, skattemässigt, i år för arbetsgivarna att fixa boende för personalen så vissa har valt att inte inkludera boende med jobb som dom tidigare gjort. Det gör ju dock bara att det blir fler lediga rum och boenden att hyra. Det jag vill säga är att satsa på att försöka fixa ett eget boende. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
St Anton 09/10 säsongtråd
Tillbaka
Topp