Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
St. Anton eller Ischgl?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MarkusO" data-source="post: 346438" data-attributes="member: 13390"><p>Oj Nosskire! Orört EN HEL DAG! Herregud så länge...</p><p></p><p>Ingen hike och orört minst två veckor efter snö är definitionen för "ej puderhets". Tycker jag. Helst orört tills det snöar igen. </p><p></p><p>När det gäller diskussionen mellan ovan nämnda orter tycker jag annars att det mesta har nämnts. Det är betydligt mer folk i Ischgl, jag skulle tro att det nästan handlar om en faktor tio faktiskt. Fem i alla fall. Det märks dock inte eftersom de allra flesta är tyskpuckon som ändå inte är ivägen för nån som helst kvalitetsåkning. Orten HAR dock ballat ur när det gäller expansion, speciellt liftbyggande. Det är så man häpnar varje gång man kommer dit nästan av alla nya 8-stolar och liknande. Liftkapaciteten är numera inget annat än helt galen helt enkelt - men det behövs också. </p><p></p><p>St Anton har ett helt annat klientel. Där huserar säkert istället 10x fler säkra åkare med blicken riktad mot utpisten. Det mesta bockas av samma dag som det klarnar upp efter snöfall. Det snöar lite mer i Anton också, helt klart. Arlberg får i ofta(st) mest snö av alla områden, sett till en hel vinter, i hela Alperna. </p><p></p><p>Spontant hade jag nog valt Ischgl för just en sportlovsvecka, för StAnton fylls på lite väl bra av svenskar under dessa veckor. Kolla för skråen bara så att det inte är den tyska karnevalsveckan/fasching samtidigt - då går Ischgl fetbort! (Sjuka mängder tyskar (som i sjuka))</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MarkusO, post: 346438, member: 13390"] Oj Nosskire! Orört EN HEL DAG! Herregud så länge... Ingen hike och orört minst två veckor efter snö är definitionen för "ej puderhets". Tycker jag. Helst orört tills det snöar igen. När det gäller diskussionen mellan ovan nämnda orter tycker jag annars att det mesta har nämnts. Det är betydligt mer folk i Ischgl, jag skulle tro att det nästan handlar om en faktor tio faktiskt. Fem i alla fall. Det märks dock inte eftersom de allra flesta är tyskpuckon som ändå inte är ivägen för nån som helst kvalitetsåkning. Orten HAR dock ballat ur när det gäller expansion, speciellt liftbyggande. Det är så man häpnar varje gång man kommer dit nästan av alla nya 8-stolar och liknande. Liftkapaciteten är numera inget annat än helt galen helt enkelt - men det behövs också. St Anton har ett helt annat klientel. Där huserar säkert istället 10x fler säkra åkare med blicken riktad mot utpisten. Det mesta bockas av samma dag som det klarnar upp efter snöfall. Det snöar lite mer i Anton också, helt klart. Arlberg får i ofta(st) mest snö av alla områden, sett till en hel vinter, i hela Alperna. Spontant hade jag nog valt Ischgl för just en sportlovsvecka, för StAnton fylls på lite väl bra av svenskar under dessa veckor. Kolla för skråen bara så att det inte är den tyska karnevalsveckan/fasching samtidigt - då går Ischgl fetbort! (Sjuka mängder tyskar (som i sjuka)) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
St. Anton eller Ischgl?
Tillbaka
Topp