Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
St Anton Skilehrer!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Rthq" data-source="post: 907594" data-attributes="member: 53035"><p>Skolan och organisationen som håller i utbildningen hänger i egentlig mening inte på något sätt ihop. Dock är de flesta utbildarna skidlärare från St Anton Skischule och om inte något har förändrats de senaste två år är skidskolans chef, Richi Walter också chef/präsident för organsiationen som ansvarar för skidlärarutbildningen.</p><p>Men alltså, ingen som helst formell sammankoppling dem emellan och du måste själv söka jobb separat till St Anton skischule om det är där du vill jobba, det är fö den enda skidskolan i St Anton. Ansökan ska säkert skickas in snart, kolla upp det på skidskolans hemsida.</p><p></p><p>Om du efter avslutad utbildning får jobb på St Antons skidskola ingår det alltid boendet, boendet är dessutom av rätt hög standard om man jämför med övriga säsongarboende (läs: haus gruber).</p><p></p><p>Om jag var du skulle jag jobba lite på tyskan innan det är dags för utbildningen. Klarar du av att undervisa på tyska ökar dina chanser att få jobb men också dina chanser att få lite mer stimulerande grupper när du väl blivit anställd. </p><p></p><p>Viel glück!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rthq, post: 907594, member: 53035"] Skolan och organisationen som håller i utbildningen hänger i egentlig mening inte på något sätt ihop. Dock är de flesta utbildarna skidlärare från St Anton Skischule och om inte något har förändrats de senaste två år är skidskolans chef, Richi Walter också chef/präsident för organsiationen som ansvarar för skidlärarutbildningen. Men alltså, ingen som helst formell sammankoppling dem emellan och du måste själv söka jobb separat till St Anton skischule om det är där du vill jobba, det är fö den enda skidskolan i St Anton. Ansökan ska säkert skickas in snart, kolla upp det på skidskolans hemsida. Om du efter avslutad utbildning får jobb på St Antons skidskola ingår det alltid boendet, boendet är dessutom av rätt hög standard om man jämför med övriga säsongarboende (läs: haus gruber). Om jag var du skulle jag jobba lite på tyskan innan det är dags för utbildningen. Klarar du av att undervisa på tyska ökar dina chanser att få jobb men också dina chanser att få lite mer stimulerande grupper när du väl blivit anställd. Viel glück! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
St Anton Skilehrer!
Tillbaka
Topp