St. Anton status

SamuelNy

Medlem
St. Anton status
Tjena!
Vi är ett gäng på 4 pers som tänkt göra våran första säsong nu i vinter.
Har lite frågor som jag inte riktigt kunde få svar på genom google.

Vad tror folket om världssituationen just nu, finns det någon slags information/uppdateringar om ifall liftsystemen kommer vara öppna där nere nu till vintern? Känns ju som att hela byn kommer konka ifall de håller stängt hela vintern så på något sätt lär de ju lösa det. Verkar ju som att de flesta redan börjat boka boende osv så man får väl hoppas på det bästa antar jag.
Sen undrar jag om det finns någon lista med mail adresser till boenden i byn/närliggande byer? Såg att någon nämnt det i en annan tråd.

Tacksam för svar, ha det gött!

St. Anton status

Tycker den här sidan ger bäst uppdateringar med nyheter kring Covid-19 och skidsäsongen 20/21.

Sammanfattningsvis är min förhoppning och tro att skidanläggningarna kommer att öppna som planerat med vissa restriktioner. Ungefär samma som gäller just nu dvs. munskyddskrav och lite färre personer per gondola. Möjligen kommer de också förbjuda afterski och endast tillåten servering vid bord eller något.

En annan egoistisk förhoppning är att färre kommer besöka Alperna i år...

En risk då för er som tänkt säsonga är väl att det kanske blir färre jobb att dela på så var ute i god tid och sök allt du kan komma på!

Lycka till!

St. Anton status
Hoj!
Kanske ett tråkigt svar men min uppfattning gällande Covid-19 är väl att ingen egentligen kan svara säkert på något?
Inget land eller myndighet vet hur det kommer se ut om 6månader...

Boenden finns det i ST. Anton leta så kommer du hitta!
Kolla med dom som skrivit listan i den andra tråden?
Google vet inte allt bara sådär ;)

St. Anton status
Hoj!
Kanske ett tråkigt svar men min uppfattning gällande Covid-19 är väl att ingen egentligen kan svara säkert på något?
Inget land eller myndighet vet hur det kommer se ut om 6månader...

Boenden finns det i ST. Anton leta så kommer du hitta!
Kolla med dom som skrivit listan i den andra tråden?
Google vet inte allt bara sådär ;)
Näe det är väl sant det du säger, man får väl boka och hoppas på det bästa antar jag!
Annars får man kanske dra upp till Åre istället, känns ju som att Sveriges skidorter har högre chans till att vara öppna. :)

St. Anton status
Det finns mycket bra åkning norr om åre, dom svenska fjällen har ju knappt börjat där.
Hur långt norrut har u varit i landet?

St. Anton status
Inte längre upp än Åre faktiskt, något som du själv rekommenderar?

Fasen va kul då har du ju rätt mycket kvar att utforska! 😜
Svårt att rekomendera, det beror på vad du gillar för åkning och hur duktig du är såklart.

Men seriöst så åk en vecka till Riksgränsen då har ni nära till Björkliden och Narvik du får inte mer åkmöjligheter för pengarna!
Det är säkert fränare Afterski i Åre med Fernet å Hippies men vill ni åka så...
Pricka Narvik efter ett dump är FRÄNT!

Tillbaka
Topp