St.Anton

Jersa

Ny medlem
St.Anton
Hej, vi är desperata efter boende i stAnton. Vi är två lunda studerande tjejer som ska ner i slutet av januari och stannar säsongen ut. Vi kan bo hur som helst, är även intresserade av tillfälligt boende ibörjan när vi kommer ner.

TJA
Jersa och B

St.Anton
Inte klockren tidpunkt att komma ner på. Vad jag har fattat så är det mesta taget då. Själv ska jag och mina två kompisar sticka ner runt den 17:e jan. Vi har lyckats boka ett boende i Pet Neu (7km från byn) vilket var det vi hittade som inte var asdyrt eller var tvugna att betala för hela dec o jan. Kostar 13 EUR per natt och verkar helt ok.
Lycka till!

St.Anton
Sök boende i Pettneu! Om ni inte har fixat nåt i anton när ni kommer ner, blir det jevvlitt svårt att hitta nåt där. Kolla hos Resi Jochum(haus Jochum). Där brukar bo många svenskar, men tanten e inte omöjlig. Var trevlig och tjata lite så kanske det går. Och för guds skull, glöm inte att registrera er! Gäller alla som ska bo i pettneu eller anton. Vi missade det för två år sen och fick sitta hos der polizei en hel dag och jiddra. 70 eurosar fick vi pröjsa per man.

St.Anton
Oj, regeistrera sig... Hur gör man sånt? Kostar det pengar? Eller det kanske är precis det det inte gör? Var gör man sånt? Varför?

St.Anton
Dom har en sjuk lag i österrike som säger att alla utlänningar måste registrera var dom bor. Typ tre dar efter ankomst måste det var gjort. Det kostar ingenting, och ofta hjälper den du bor hos till med det praktiska. De har ofta anmälningsblanketter hemma. Har dom inte det får du göra det själv på "Gemeinde-Amt" i byn du bor. Glöm inte att omregistrera dig om du flyttar och att avregistrera dig när du drar hem. Annars kan det bli böter om du kommer tillbaka och registrerar dig på nytt. Vissa skiter i att registrera sig och blir alldrig upptäckta, men det kan ändå va bra att göra. låter kanske jevvlitt krångligt, men det e inte så dramatiskt.

Tillbaka
Topp