Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
st. anton
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jon_the_bot" data-source="post: 183073" data-attributes="member: 57772"><p>Hallå!</p><p>Jag var i Anton förra säsongen 05/06 och jobba som diskare på ett hotell. Eftersom jag kunde typp 2 ord tyska så var det sånna jobb man fick sikta på... Jag kom i början av Januari och kollade jobbanonserna på internetstället mitt i byn mailbox. Kommer du i början av december skulle jag tro att du har stor chans att fixa nått jobb. Kan du dessutom tyska så ska det nog inte vara några som helst problem. </p><p></p><p>Vissa jobb (t.ex. mitt) inkluderar boende o/el mat kan va värt att tänka på så man inte skaffar boende för hela säsongen och får ett jobb där det inkluderas. </p><p></p><p>Vet inte om jag tycker lönerna är sådär skitkassa, du får kanske inte samma lön som du får hemma, men så länge du jobbar iaf 30 timmar i veckan ska du nog klara uppehälle o festande (beroende på hur ofta och mycket du festar givetvis.) Jag tjänade t.ex. 500 euro plus mat o boende för 30 timmars jobb i veckan. Det gick man runt på och det var ett halvkass jobb i jämförelse med en del andra. Vet folk som tjänade ca 1000 euro plus mat o boende på kanske 40 timmars jobb i veckan. </p><p></p><p>Hör av dig om du vill ha mer konkreta tips på ställen, men bästa tipset e nog anslagstavlan på mailbox eller lite hederlig dörrknackning. Lycka till!</p><p>---</p><p>/Johan</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jon_the_bot, post: 183073, member: 57772"] Hallå! Jag var i Anton förra säsongen 05/06 och jobba som diskare på ett hotell. Eftersom jag kunde typp 2 ord tyska så var det sånna jobb man fick sikta på... Jag kom i början av Januari och kollade jobbanonserna på internetstället mitt i byn mailbox. Kommer du i början av december skulle jag tro att du har stor chans att fixa nått jobb. Kan du dessutom tyska så ska det nog inte vara några som helst problem. Vissa jobb (t.ex. mitt) inkluderar boende o/el mat kan va värt att tänka på så man inte skaffar boende för hela säsongen och får ett jobb där det inkluderas. Vet inte om jag tycker lönerna är sådär skitkassa, du får kanske inte samma lön som du får hemma, men så länge du jobbar iaf 30 timmar i veckan ska du nog klara uppehälle o festande (beroende på hur ofta och mycket du festar givetvis.) Jag tjänade t.ex. 500 euro plus mat o boende för 30 timmars jobb i veckan. Det gick man runt på och det var ett halvkass jobb i jämförelse med en del andra. Vet folk som tjänade ca 1000 euro plus mat o boende på kanske 40 timmars jobb i veckan. Hör av dig om du vill ha mer konkreta tips på ställen, men bästa tipset e nog anslagstavlan på mailbox eller lite hederlig dörrknackning. Lycka till! --- /Johan [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
st. anton
Tillbaka
Topp