Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Tävlingar och event
Stadium Winter Jam och klagomål på allt!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="hyllengren" data-source="post: 221629" data-attributes="member: 42083"><p>Der är just att sitta och såga våra åkare och (speciellt!)domare som kommer göra detta till en bättre och roligre sport! Hur många av freerides medlemmar tyckte t.ex. att förra vinterns "slopestyle" i X-games var tråkigare att titta på än t.ex. best trick finalen i freestyle motoX i somras? I do! Och varför det? För varenda år i best trick får man se galnare och galnare och snyggare trick! Vad får man se i skidåkning? sw 1080! Och det är så man når ut till allmänheten, publikfriande trick! Men visst kan sw 10 också vara lite publikfriande, fast inte om alla kör den varje hopp.</p><p></p><p></p><p>Men hur ska åkarna kunna vilja köra något annat än fakie 10, när ddet är det enda trick som ger poäng? Domarna måste sluta ge sw 10 så höga poäng!!! Det finns hur många pajsare som helst där ute som kan dra sw 10, men hur många kan dra kangaroo? 3 st har jag för mig. Så hur fan kan ett trick som bara tre i hela världen sätter, scora mindre än ett trick som hur många som helst sätter? OK ja ska erkänna att jon inte har nån uttweakad grab på sin kangaroo, vilke minska steeze värdet på hoppet, men tricket har högre svårighetsgrad(mycket) och ett stort publikfriarvärde. Och jag tycker är så gött att se när Jon tjurskalligt kör kangaroon genom hela finalen, fastän han vet att han antagligen skulle vinna på en clean sw misty 10, men ända så tjurar han sig fast vid kangaroon för att han vet att det borde va det vinnande tricket.</p><p></p><p>Men tänk nu om domarna kunde gett jon 1a plats i sista hoppet, de hade ju satt sprätt på sammy c på andraplatsen. Gissa om vi inte hade fått se en sw 12 då, liten förbättring på det hela.</p><p></p><p>karlströms kläder va riktigt fula i skidsammanhang, dock tyckte min flyckvän de va fräckt, jaja, tackar vet jag riktiga skidkläder, men iskallt gjort iaf.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="hyllengren, post: 221629, member: 42083"] Der är just att sitta och såga våra åkare och (speciellt!)domare som kommer göra detta till en bättre och roligre sport! Hur många av freerides medlemmar tyckte t.ex. att förra vinterns "slopestyle" i X-games var tråkigare att titta på än t.ex. best trick finalen i freestyle motoX i somras? I do! Och varför det? För varenda år i best trick får man se galnare och galnare och snyggare trick! Vad får man se i skidåkning? sw 1080! Och det är så man når ut till allmänheten, publikfriande trick! Men visst kan sw 10 också vara lite publikfriande, fast inte om alla kör den varje hopp. Men hur ska åkarna kunna vilja köra något annat än fakie 10, när ddet är det enda trick som ger poäng? Domarna måste sluta ge sw 10 så höga poäng!!! Det finns hur många pajsare som helst där ute som kan dra sw 10, men hur många kan dra kangaroo? 3 st har jag för mig. Så hur fan kan ett trick som bara tre i hela världen sätter, scora mindre än ett trick som hur många som helst sätter? OK ja ska erkänna att jon inte har nån uttweakad grab på sin kangaroo, vilke minska steeze värdet på hoppet, men tricket har högre svårighetsgrad(mycket) och ett stort publikfriarvärde. Och jag tycker är så gött att se när Jon tjurskalligt kör kangaroon genom hela finalen, fastän han vet att han antagligen skulle vinna på en clean sw misty 10, men ända så tjurar han sig fast vid kangaroon för att han vet att det borde va det vinnande tricket. Men tänk nu om domarna kunde gett jon 1a plats i sista hoppet, de hade ju satt sprätt på sammy c på andraplatsen. Gissa om vi inte hade fått se en sw 12 då, liten förbättring på det hela. karlströms kläder va riktigt fula i skidsammanhang, dock tyckte min flyckvän de va fräckt, jaja, tackar vet jag riktiga skidkläder, men iskallt gjort iaf. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Tävlingar och event
Stadium Winter Jam och klagomål på allt!
Tillbaka
Topp