Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Stålkant lossnat - lagningstips
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="havreboll" data-source="post: 1271250" data-attributes="member: 60010"><p>Bra, spackel är helt fel här. Det du vill åstadkomma är en vidhäftning mellan träfiber och metallen. </p><p></p><p>Blanda epoxyn cirka 2 min genom att försiktigt röra den (inte vispa) och häll i lite där stålkanten sen ska in och vänta cirka 5 min. Detta för att låta epoxyn tränga in i träet ordentligt. Glöm inte att sandpappra stålkanten lätt. Häll i lite mer och tryck in kanten och kläm fast allt med tvingar så du får ett jämnt tryck. Tänk på att ha mer än 15 grader där du låter epoxyn härda och var noga med proportionerna när du blandar samt att använda nitrilhandskar (finns på biltema). Det är viktigt att det inte är random gummihandskar eller tyghandskar. Epoxy som inte är härdat är inte att leka med. </p><p></p><p>Ta inte bort tvingarna förrän efter minst 24 timmar och var sedan försiktig när du vallar. Epoxy gillar inte temperaturer över 50-60 grader.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="havreboll, post: 1271250, member: 60010"] Bra, spackel är helt fel här. Det du vill åstadkomma är en vidhäftning mellan träfiber och metallen. Blanda epoxyn cirka 2 min genom att försiktigt röra den (inte vispa) och häll i lite där stålkanten sen ska in och vänta cirka 5 min. Detta för att låta epoxyn tränga in i träet ordentligt. Glöm inte att sandpappra stålkanten lätt. Häll i lite mer och tryck in kanten och kläm fast allt med tvingar så du får ett jämnt tryck. Tänk på att ha mer än 15 grader där du låter epoxyn härda och var noga med proportionerna när du blandar samt att använda nitrilhandskar (finns på biltema). Det är viktigt att det inte är random gummihandskar eller tyghandskar. Epoxy som inte är härdat är inte att leka med. Ta inte bort tvingarna förrän efter minst 24 timmar och var sedan försiktig när du vallar. Epoxy gillar inte temperaturer över 50-60 grader. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Stålkant lossnat - lagningstips
Tillbaka
Topp