Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
stålkanter
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Vallevalle" data-source="post: 209070" data-attributes="member: 13591"><p>Du kan ju runda av kanterna lite runt mitten av skidan. så har du fortfarande lite kanter kvar ute i ändarna att få grepp med. Sen beror det ju på lite.. vill man göra det ordentligt tar man fram vinkelslipen så man får dem riktigt runda.. annars kan man ta en fil eller bryne och göra det lite försiktigare.</p><p></p><p></p><p>Sen kan man ju fundera lite på vad man gör osv, många tycker man är idiot som åker sönder sina skidor eller sin bräda på rails och saker. Men man köper ju grejjorna för olika saker. Vissa vill träna kortsväng i tajt trikå och andra har stora kläder och åker rails. Sen finns det ju galningar i konstiga hjälmar liknande dartvader som åker fort som fan i skogen å droppar klippor med puder landning. </p><p></p><p>Själv tycker jag det är kul att åka rails och offpist. Mjuk nypistad pist är ju också jätte fint ibland. Men den typen av åkning behöver jag ju inga vassa stålkanter till? Vassa kanter behöver man ju bara om man ska åka hård eller isig pist. Det är inget jag tycker är kul. </p><p>Men när man åker pipe brukar det vara bra med lite kanter, Så jag har kommit på ETT tillfälle jag vill ha vassa kanter. </p><p></p><p>Varför ska man spara på en skida eller bräda som är ny? Är det inte roligare att använda den direkt när den är ny och häftig? Förra årets grejjer är ju förra årets snö?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Vallevalle, post: 209070, member: 13591"] Du kan ju runda av kanterna lite runt mitten av skidan. så har du fortfarande lite kanter kvar ute i ändarna att få grepp med. Sen beror det ju på lite.. vill man göra det ordentligt tar man fram vinkelslipen så man får dem riktigt runda.. annars kan man ta en fil eller bryne och göra det lite försiktigare. Sen kan man ju fundera lite på vad man gör osv, många tycker man är idiot som åker sönder sina skidor eller sin bräda på rails och saker. Men man köper ju grejjorna för olika saker. Vissa vill träna kortsväng i tajt trikå och andra har stora kläder och åker rails. Sen finns det ju galningar i konstiga hjälmar liknande dartvader som åker fort som fan i skogen å droppar klippor med puder landning. Själv tycker jag det är kul att åka rails och offpist. Mjuk nypistad pist är ju också jätte fint ibland. Men den typen av åkning behöver jag ju inga vassa stålkanter till? Vassa kanter behöver man ju bara om man ska åka hård eller isig pist. Det är inget jag tycker är kul. Men när man åker pipe brukar det vara bra med lite kanter, Så jag har kommit på ETT tillfälle jag vill ha vassa kanter. Varför ska man spara på en skida eller bräda som är ny? Är det inte roligare att använda den direkt när den är ny och häftig? Förra årets grejjer är ju förra årets snö? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
stålkanter
Tillbaka
Topp