Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
stålkantsproblem.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="linder" data-source="post: 998215" data-attributes="member: 58560"><p>Jag har samma problem med min Bataleon Airobic, får se om jag får samma problem med min kommande Bataleon Fun.Kink.</p><p></p><p>Frågan är dock om det är pga svängar i pist eller vikt när man hoppar och landar väldigt för mycket på skär.</p><p></p><p>Det lär man väl märka rätt fort dock då båda dessa brädor kör med samma belag och jag inte ska använda fun.kinken i hopp.</p><p></p><p>Mitt kommer under bindningarna på hälkanten, men det är väl för att man har mest tryck där oavsett om det rör sig om svängar eller hur man landar :/ </p><p></p><p></p><p>Jag åker överallt och älskar bränna på djupa/snabba skär i blåa/röda backar, offpist, skog, hoppa i röda och nöta rails så vi får se om det blir någon skillnad på den andra brädan</p><p></p><p></p><p>Blir det samma skit med Fun.Kinken så vet jag att Extruded basen inte håller för min typ av åkning så då får jag till nästa säsong skaffa en bräda med Sintered base, så antingen en Bataleon G.W. / Lobster Parkboard eller om jag går upp i hårdhet till en Bataleon Goliath (om jag inte helt byter märke)</p><p></p><p></p><p>Min bräda kostade 4400kr vilket hamnar långt utanför ditt skitexempel</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="linder, post: 998215, member: 58560"] Jag har samma problem med min Bataleon Airobic, får se om jag får samma problem med min kommande Bataleon Fun.Kink. Frågan är dock om det är pga svängar i pist eller vikt när man hoppar och landar väldigt för mycket på skär. Det lär man väl märka rätt fort dock då båda dessa brädor kör med samma belag och jag inte ska använda fun.kinken i hopp. Mitt kommer under bindningarna på hälkanten, men det är väl för att man har mest tryck där oavsett om det rör sig om svängar eller hur man landar :/ Jag åker överallt och älskar bränna på djupa/snabba skär i blåa/röda backar, offpist, skog, hoppa i röda och nöta rails så vi får se om det blir någon skillnad på den andra brädan Blir det samma skit med Fun.Kinken så vet jag att Extruded basen inte håller för min typ av åkning så då får jag till nästa säsong skaffa en bräda med Sintered base, så antingen en Bataleon G.W. / Lobster Parkboard eller om jag går upp i hårdhet till en Bataleon Goliath (om jag inte helt byter märke) Min bräda kostade 4400kr vilket hamnar långt utanför ditt skitexempel [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
stålkantsproblem.
Tillbaka
Topp