Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Ställa in bindningarna rätt.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jonny_S" data-source="post: 13718" data-attributes="member: 842"><p>HitMe</p><p></p><p>Dina bindningar tjuvlöser sällan va?</p><p></p><p>Mina 3-10 bindningar står på 6-7 och det har fungerat alldeles strålande de sista 3 åren.</p><p></p><p>Jag väger ca 15% mer än dig men tar nog lite mindre än dig i knäböj.</p><p></p><p>Åker gärna brant, fort, (men inte fel och farligt), off-pist och puckel. Ser ingen anledning till att ställa bindningarna hårdare vid normal körning. Skulle jag ta och köra bana eller lite extremare off-pist skulle jag nog kunna tänka mig att dra åt bindningarna ytterligare några varv men normalt sett så kliver jag bara i och kör så det ryker.</p><p></p><p>En av de bästa åkare jag någonsin träffat sa att bindningen ska stå lätt, det handlar om att ha rätt position på skidan. Bra sagt.</p><p></p><p>Ha det gott</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jonny_S, post: 13718, member: 842"] HitMe Dina bindningar tjuvlöser sällan va? Mina 3-10 bindningar står på 6-7 och det har fungerat alldeles strålande de sista 3 åren. Jag väger ca 15% mer än dig men tar nog lite mindre än dig i knäböj. Åker gärna brant, fort, (men inte fel och farligt), off-pist och puckel. Ser ingen anledning till att ställa bindningarna hårdare vid normal körning. Skulle jag ta och köra bana eller lite extremare off-pist skulle jag nog kunna tänka mig att dra åt bindningarna ytterligare några varv men normalt sett så kliver jag bara i och kör så det ryker. En av de bästa åkare jag någonsin träffat sa att bindningen ska stå lätt, det handlar om att ha rätt position på skidan. Bra sagt. Ha det gott [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Ställa in bindningarna rätt.
Tillbaka
Topp