Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Ställa in bindningarna rätt.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HitMe" data-source="post: 13719" data-attributes="member: 13245"><p>Nej, varje gång bindningen löser ut utan att jag känt någon påfrestning på kroppen drar jag åt lite till.</p><p></p><p>Jag är egentligen inte någon åkare som kör på kraft och kör man i någorlunda slät pist sitter skidorna med betydligt mindra fjäderspänning. Dock, kommer man i riktigt hög fart över lite slag och ändå till varje pris försöker hålla skäret ryker skidan direkt om du har den på 6-7. Detta oavsett om du har perfekt position. Dessutom är det ofelbart så att om man satsar lite extra kommer man förr eller senare tappa position eller hamna lite snett. Oavsett om du ligger och hård pist i 100 eller trixar dig fram i oländig terräng är det riktigt obehagligt att bli av med en skida.</p><p></p><p>Min erfarenhet är att så länge man ALDRIG slappnar av kan man ha bindningarna rätt hårt. När det väl krashas ordentligt lossnar det som behöver lossna på ett "klick" innan du hinner känna minsta obehag.</p><p></p><p>HitMe</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HitMe, post: 13719, member: 13245"] Nej, varje gång bindningen löser ut utan att jag känt någon påfrestning på kroppen drar jag åt lite till. Jag är egentligen inte någon åkare som kör på kraft och kör man i någorlunda slät pist sitter skidorna med betydligt mindra fjäderspänning. Dock, kommer man i riktigt hög fart över lite slag och ändå till varje pris försöker hålla skäret ryker skidan direkt om du har den på 6-7. Detta oavsett om du har perfekt position. Dessutom är det ofelbart så att om man satsar lite extra kommer man förr eller senare tappa position eller hamna lite snett. Oavsett om du ligger och hård pist i 100 eller trixar dig fram i oländig terräng är det riktigt obehagligt att bli av med en skida. Min erfarenhet är att så länge man ALDRIG slappnar av kan man ha bindningarna rätt hårt. När det väl krashas ordentligt lossnar det som behöver lossna på ett "klick" innan du hinner känna minsta obehag. HitMe [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Ställa in bindningarna rätt.
Tillbaka
Topp