Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Ställa in bindningarna rätt.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jonny_S" data-source="post: 13722" data-attributes="member: 842"><p>Jag håller i mångt och mycket med dig HitMe.</p><p>Blev lite förvånad bara när jag såg att du ställde bindningen på 13 trots din inte allt för imponerande vikt. Jag är ju något av en lättviktare själv och har hittills aldrig haft problem med att jag klivit ur bindningen vid fel tillfälle. Trots relativt hård åkning. </p><p>Vad som är hård åkning kan naturligtvis diskuteras och det är svårt att beskriva hårt och fort hur jag åker.</p><p></p><p>Jag ser det som en självklarhet att försöka hålla skäret oavsett om det är slagigt i backen.</p><p></p><p>Som Ace säger, man lär sig med åren. Som jag ser det nu har jag ingen anledning att skruva upp bindningarna till mer än 6-7 förutom vid riktigt tuffa tag men hittills har jag då aldrig haft bindingen ställd över 9.</p><p></p><p>Att Axel skulle klara av att stå kvar på skidan utan bindningar när han laddar på utför Stövelbranten och sedan bromsar in nere vid liften har jag dock mycket svårt att tro på, oavsett vilka fysikaliska lagar han hänvisar till.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jonny_S, post: 13722, member: 842"] Jag håller i mångt och mycket med dig HitMe. Blev lite förvånad bara när jag såg att du ställde bindningen på 13 trots din inte allt för imponerande vikt. Jag är ju något av en lättviktare själv och har hittills aldrig haft problem med att jag klivit ur bindningen vid fel tillfälle. Trots relativt hård åkning. Vad som är hård åkning kan naturligtvis diskuteras och det är svårt att beskriva hårt och fort hur jag åker. Jag ser det som en självklarhet att försöka hålla skäret oavsett om det är slagigt i backen. Som Ace säger, man lär sig med åren. Som jag ser det nu har jag ingen anledning att skruva upp bindningarna till mer än 6-7 förutom vid riktigt tuffa tag men hittills har jag då aldrig haft bindingen ställd över 9. Att Axel skulle klara av att stå kvar på skidan utan bindningar när han laddar på utför Stövelbranten och sedan bromsar in nere vid liften har jag dock mycket svårt att tro på, oavsett vilka fysikaliska lagar han hänvisar till. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Ställa in bindningarna rätt.
Tillbaka
Topp