Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Ställa in bindningarna rätt.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Sledge" data-source="post: 13727" data-attributes="member: 9249"><p>Tja!</p><p></p><p>Jag brukar ställa mina bindningar på 15-20kg + min vikt, vilket innebär att jag skruvar till cs 110kg då jag väger 90-95.</p><p></p><p>Vad jag har lärt mig både av andra och egna erfarenheter är att man skall ha samma inställning bak som fram.</p><p></p><p>Mina erfarenheter är som någon skrev tidigare att de värsta fallen har jag haft med dålig bindning. Den bindning jag hade då var helt enkelt för vek, så något hände i tådelen och jag föll handlöst framåt i ett av de brantare partierna i Gästrappet, Åre.</p><p></p><p>Kan annars rekomendera ESS/Atomic"s bindningar för de som vill åka hårt och snabbt, se bara på Maier! De är väldigt flexibla och ger ytterst sällan tjuvutlösningar.</p><p></p><p>Ha en bra skiddag - det skall jag ha!</p><p></p><p>MVH Mats</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sledge, post: 13727, member: 9249"] Tja! Jag brukar ställa mina bindningar på 15-20kg + min vikt, vilket innebär att jag skruvar till cs 110kg då jag väger 90-95. Vad jag har lärt mig både av andra och egna erfarenheter är att man skall ha samma inställning bak som fram. Mina erfarenheter är som någon skrev tidigare att de värsta fallen har jag haft med dålig bindning. Den bindning jag hade då var helt enkelt för vek, så något hände i tådelen och jag föll handlöst framåt i ett av de brantare partierna i Gästrappet, Åre. Kan annars rekomendera ESS/Atomic"s bindningar för de som vill åka hårt och snabbt, se bara på Maier! De är väldigt flexibla och ger ytterst sällan tjuvutlösningar. Ha en bra skiddag - det skall jag ha! MVH Mats [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Ställa in bindningarna rätt.
Tillbaka
Topp